شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت السالام عرفانی قزوین

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: امروز مردم عزیز نماز روز عید فطر را برای شکر نعمت الهی برگزار کردند و عیدی خود را از پروردگار متعال دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر عرفانی صبح امروز در مراسم  نماز باشکوه عید سعید فطر که در خیابان شهدا برگزار شد گفت: خدا را شکر که توفیق داشتیم تا یک ماه رمضان را روزه‌ بگیریم و به بندگی خداوند تبارک‌ و تعالی بپردازیم و باید قدردان چنین نعمت الهی باشیم.

حجت الاسلام عرفانی خاطرنشان کرد: امسال ملت ایران در سراسر کشور به روزه‌داری پرداخته و با وجود همه مشکلات اقتصادی، این ماه را بندگی کردند و در شب‌های قدر نیز از فیوضات آن بهره گرفتند که امیدواریم خداوند به پاس یک ماه بندگی بندگان خالصش عیدی خوبی را نصیب همگان بفرماید.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز مردم عزیز به پاس این یک ماه بندگی، عیدی بزرگی دریافت کردند و نماز روز عید فطر را به معنای شکرانه نعمت الهی  برگزار کردند و مردم  در این روز عیدی خود را از پروردگار متعال دریافت می‌کنند.

حجت الاسلام عرفانی با بیان اینکه طبق روایات هر روزی که انسان گناه نکند، آن روز عید است، خاطرنشان کرد: امروز عید کسی است که خداوند تبارک و تعالی روزه‌اش را پذیرفته، نماز او را ستوده است، به همین منظور است که می‌گویند هر روز که که در آن نافرمانی نشود، آن روز عید است.

وی از عید فطر به‌عنوان روز دریافت جوایز و پاداش روزه‌داران از خداوند متعال یاد کرد و گفت: در این روز جوایزی آسمانی و پاداش‌هایی از جنس رستگاری به انسان‌ها هدیه می‌شود، زیرا عید فطر، جشن تولد فطرت‌ها است، فطرتی که از غبارها و زنگارها پاک ‌شده و اکنون در زیباترین شکل خودنمایی می‌کند.

 حجت الاسلام عرفانی بیان کرد: عید سعید فطر یکی از اعیاد بزرگ در دین مبین اسلام است که در بین بزرگان دین و مسلمانان جهان از جایگاه و حرمت فوق العاده ای برخوردار است که نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص)  در خصوص این عید و فضیلت‌های آن بسیار مورد اهمیت و سفارش قرار می‌دادند.

وی همچنین به پرداخت زکات فطریه در این روز تاکید نمود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha