شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه سیدالشهدای کابل

حوزه/مراسم یادبود شهدای حادثه تروریستی افغانستان و شهادت دانش آموزان دختر مدرسه سیدالشهدا با حضور دانشجویان اهل افغانستان در دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز رئیس دانشگاه قم در این مراسم عنوان کرد: این فاجعه را که انسان های پاک و بی گناه را ناجوانمردانه هدف قرار داد به تمام امت اسلام مخصوصا ملت شریف، مقاوم، مبارز و پایدار افغانستان بویژه خانواده های داغدار تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: چنین وقایعی نشان می دهد که امت اسلامی پیکر واحده است، و کسانی که برای تفرقه در امت اسلامی تلاش می کنند بازیچه های دست غرب هستند؛ چنین کشتارهای مظلومانه اثبات می کند که دم زدن غرب از حقوق بشر یک طبل تو خالی بیش نیست.

رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه غرب با دست افراد منحرف غربزده داخلی این فجایع را رقم می زند، افزود: شاید اگر چنین فاجعه ای در یک کشور غربی رخ میداد شاهد واکنش های بسیاری از جای جای دنیا بودیم لکن سکوت برخی از مسئولین و سیاسیون و عدم واکنش به چنین فاجعه ای ناشی از فراگیری علوم غربی توسط آنهاست؛ برخی افراد غربزده در کشورهای اسلامی که علوم انسانی مبتنی بر مبانی غرب را فراگرفته اند امروز تبدیل به بازیچه‌ای برای غرب شده اند.

وی اضافه کرد: امت اسلامی امت واحد است و باید اختلاف در رنگ و جغرافیا را کنار گذاشته و قرآن و سنت را محور وحدت قرار دهیم و در مقابل این هجوم ها بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان اینکه ملت افغانستان پایمردی خود را در طول تاریخ نشان داده است، گفت: جوانان افغانستانی همواره نشان داده اند که بیدارند و در مقابل استعمار ایستاده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha