سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
استاندار قم و قرارداد چین و ایران

حوزه/ استاندار قم بر ضرورت بهره مندی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان از فرصت های اقتصادی قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست استاندار قم در مراسم ویدئو کنفرانسی افتتاح پروژه‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان توسط حجت الاسلام والمسلمین روحانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سومین برنامه افتتاح منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان با حضور ریاست محترم جمهور، اظهار کرد: سهم فعالیت های تولیدی و اقتصادی در رشد و تعالی کشور بسیار سازنده و کارگشاست.

استاندار قم به شصت و هفتمین جلسه افتتاح پروژه های کشوری با حضور راست محترم جمهور اشاره و اضافه کرد: این همت و تدبیر دولت در راستای حمایت از تولید در کنار مشکلاتی چون تحریم و شیوع ویروس کرونا، حاکی از رویکرد توسعه محور دولتمردان در کشور دارد که باید با اطلاع رسانی صحیح این دستاورد ها به مردم معرفی شود و شاهد امید آفرینی ملی در کشور باشیم.

سرمست اولویت حمایتی مدیریت استان از بخش های تولید و رفع موانع در راه تولید را مورد توجه قرار داد و افزود: برنامه های مستمر اقتصادی استان از جمله سه شنبه های اقتصادی و حضور میدانی در واحد های تولیدی و اقتصادی یکی از برنامه های متعدد مدیریت استان در راستای حمایت از تولید و رشد و تعالی استان است.

وی استاندار را پشتیبان تولید در استان دانست و تصریح کرد: بخش تولیدی توانمند بستر ساز پیشرفت استان است و در این راستا از هر گونه حمایت و گامی که منجر به هموار سازی فرآیند های تولیدی و اقتصادی در استان شود دریغ نمی شود.

نماینده عالی دولت در استان به سهم اثر گذار مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در توسعه اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: افزایش این مناطق در کشور طی سالهای اخیر نشان از رویکرد و نگاه مثبت دولتمردان به اهمیت این مناطق در تولید و رشد اقتصادی دارد و ضروری است تا در زمینه قانون گذاری و حمایت از افزایش متوازن این مناطق در کشور حمایت لازم صورت گیرد.

سرمست با تاکید بر آینده روشن منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در افق چشم انداز توسعه کشور، ادامه داد: یکی از زمینه های قابل توجه پیشرفت اقتصادی و اثر گذاری این منطقه در مراودات اقتصادی کشور، استفاده از ظرفیت ها قرارداد ۲۵ ساله با کشور چین است که در این زمینه در حال رایزنی هستیم و باید برای بهره مندی واحد های تولیدی و سرمایه گذاران در استان از این فرصت تمام تلاش خود را بکار بریم.

وی همچنین با بیان برنامه های آتی مدیریت استان جهت افزایش سرمایه گذاری و بهبود فرآیند های تولید و صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، گفت: اتصال این منطقه به خط سراسری راه آهن کشور که بستر صادرات برون مرزی محصولات تولیدی استان را نیز فراهم می کند در دستور کار قرار دارد و امیدواریم بزودی شاهد حصول نتایج در این زمینه باشیم.

استاندار قم خاطر نشان کرد: امضای تفاهم نامه استانداری قم با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در راستای توسعه اقتصادی استان و با هدف فعال سازی و احیاء ۳۵ واحد اقتصادی راکد در استان صورت پذیرفته است، بستری مناسب برای استفاده منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و سایر شهرک های و ناحیه های صنعتی قم است که باید از سوی مدیران مربوطه پیگیری و عملیاتی شود.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha