سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین از راه اندازی مرکز پژوهشی حوزه استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا  صبح امروز در جلسه پژوهشی حوزه علمیه قزوین، گفت: حوزه علمیه قزوین در این سالها در بخش پژوهش دارای ضعف بوده که باید تلاش کنیم این مسئله مهم تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین که دارای قدمت زیادی است، لذا باید در بخش پژوهش حرف برای گفتن داشته باشد و این امر میسر نیست مگر اینکه بتوانیم با همکاری و همفکری اساتید و پژوهشگران برجسته گامی ارزشمند در این عرصه برداریم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: باید برای اجرای آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه همه تلاش را به کار گرفته و اجرای آن را برای رشد علمی حوزه های علمیه ضروری بدانیم. بنابراین مدیران و اساتید با برنامه ریزی منسجم و منظم، طلاب جوان را بیش از پیش با مقوله تحقیق و پژوهش آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: بدون روحیه پژوهشی جهادی، دستیابی به جایگاه مطلوب و برداشتن گام‌های بزرگ امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: اساتید مدارس نقش مهم پژوهش را برای طلاب تبیین کرده و پژوهش و تدریس را به عنوان ارکان مهم رشد علمی تلقی کنند و بدانند این پشتوانه می تواند به رشد و شکوفایی دانش و تولید و نوآوری کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، ایجاد مرکز پژوهشی در استان قزوین را گامی مهم در پیشرفت برنامه های پژوهشی دانست و بیان کرد: مرکز پژوهشی حوزه علمیه قزوین به زودی و با بهره گیری از اساتید مجرب وشاخص حوزه علمیه قم کار خود را شروع خواهد کرد که امیدواریم بتوانیم طلاب و اساتید پژوهشگر و خلاق در حوزه استانت تربیت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در مرکز پژوهشی حوزه علمیه قزوین بخشی را به مرکز آموزش های زبان های خارجی اختصاص داده ایم که خوشبختانه در این عرصه نیز با استقبال خوب و چشمگیر طلاب حوزه خواهران و برادران مواجه شده است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha