پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ نشست خبری علامه حلی(ره)

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مازنی گفت: مجموعاً ۱۵۸۲۱ اثر پژوهشی در قالب های کتاب، مقاله، پایان نامه سطح سه و ترجمه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ از این میان ۸۲۶۷ اثر از سوی برادران و ۷۵۵۴ اثر از طرف خواهران به دست ما رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدصالح مازنی،‌ امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: آیین اختتامیه فردا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با تعداد نفرات پایین مدعو و فقط با حضور برگزیدگان استان قم رأس ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰ برگزار خواهد شد؛ این مراسم همزمان به صورت برخط نیز پخش می شود.

دبیر جشنواره علامه حلّی عنوان داشت: ۱۲۲۹۲ طلبه جوان از حوزه های علمیه برادران و خواهران در این جشنواره شرکت کردند که ۶۴۶۰ نفر از آن ها طلبه برادر و ۵۸۳۲ نفر هم از خواهران طلبه بودند.

وی گفت: مجموعاً ۱۵۸۲۱ اثر پژوهشی در قالب های کتاب، مقاله، پایان نامه سطح سه و ترجمه به دبیرخانه جشنواره ارسال شد؛ از این میان ۸۲۶۷ اثر از سوی برادران و ۷۵۵۴ اثر از طرف خواهران به دست ما رسید.

مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در تدوین پایان نامه ها ۳۴۷ پایان نامه خواهران و ۶۹ اثر از طرف برادران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی افزود: در سطح یکِ ارزیابی که شامل پایه اول تا سوم برادران و ترم یک تا شش دوره عمومی خواهران است ۳۰۶۵ اثر تولید شده است؛ در سطح دو ۹۰۴۲ اثر و در سطح سه ارزیابی ۲۵۲۵ اثر به دست ما رسید.

حجت الاسلام والمسلمین مازنی خاطرنشان کرد: در بخش ویژه که دو موضوع را شامل می شود مجموعاً ۴۷۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از بین آن ها ۳۶۱ اثر با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ۱۱۴ اثر با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بوده است.

وی گفت: در مورد برگزیدگان جشنواره باید گفت ۵۷۰ اثر از سوی استان ها به دبیرخانه کشوری ارسال شدند.

مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه تصریح کرد: شورای سیاست گذاری جشنواره علامه حلی میانگین نمره ارزیابی های استانی را به عنوان نمره ارزیابی کشوری لحاظ کرده است.

وی افزود: ۵۳ اثر برگزیده که از ۱۴ استان بوده اند در اختتامیه ۹ تحقیق پایانی و ۲۴ کتاب و ۲۰ مقاله بوده اند.

دبیر جشنواره علامه حلّی بیان داشت: از میان استان ها قم بیشترین تعداد آثار برگزیده را دارد و بعد از آن اصفهان حائز رتبه دوم بوده است.

وی گفت: از برنامه های ویژه این دوره جشنواره تقدیر از دبیرخانه های استانی برتر است که فعال تر از سایرین در اجرایی شدن مراحل مختلف جشنواره تلاش نمودند؛ دبیرخانه استان های قزوین، هرمزگان و اصفهان برگزیدگان این دوره هستند.

حجت الاسلام مازنی اظهار کرد: این دوره جشنواره علامه حلّی در ۱۰ گروه علمی مختلف بود.

وی عنوان داشت: مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره علامه حلی در روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری و در سالن آیت الله شرعی در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۳۰ با قرائت پیام آیت الله العظمی مظاهری برگزار خواهد شد؛ پخش این مراسم را به صورت برخط و زنده نیز خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha