پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت:مسأله تبلیغ در واقع غایةالقصوی، روح و جانمایه همه نظام های حوزه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی در نشستی با حضور معاون و مدیران تبلیغ و امور فرهنگی حوزه با موضوع بررسی برنامه های تبلیغی حوزه های علمیه در سال ۱۴۰۰ ضمن تأکید بر اهمیت مسأله تبلیغ، تبلیغ را غایة القصوی، روح و جانمایه همه نظام های حوزه برشمرده و افزود: تبلیغ باید در همه نظام های آموزشی و برنامه های حوزه تجلّی یافته، برنامه های کلان حوزوی با نگاه و رویکرد فرهنگ و تبلیغ ترسیم شود. از این رو رصد و پایش همه نظام های جامع حوزه های علمیه با نگاه تبلیغ و ارائه طرح های متناسب با آن، از اولویت های معاونت تبلیغ می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به جایگاه ستادی معاونت تبلیغ گفت: غیر از آنچه به صورت اقدامات صفی در زیر مجموعه های معاونت تبلیغ حوزه انجام می شود، باید ارتباط و همکاری و هم افزایی مستمر با همه نهادها و نیروهای تبلیغی مورد تأکید است.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: تولید و برنامه های فرهنگی و تبلیغی حوزه باید در همه شریان ها و جریانات اجتماعی و فرهنگی کشور بروز و ظهور داشته باشد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به روش های تبلیغی ادامه داد:علاوه بر ضرورت حفظ و ارتقای روشهای تبلیغی سنتی و بویژه منبر، باید به روشهای جدید و نو نیز پرداخته شود و نیز اهتمام ویژه به استعدادهای هنری طلاب و روحانیون در این راستا دارای ضرورت است.

آیت الله اعرافی مسئولیت تبلیغ را در تحقق سند آمایش حوزه های علمیه مهم دانسته، گفت: باید کل تبلیغ کشور در سطح کلان پایش و آسیب شناسی شود. البته در سطوح خُرد و تخصصی نیز باید موضوعات تبلیغی رصد، آسیب شناسی و طراحی شود.

گشودن دروازه های تبلیغ به روی مجموعه های جهادی و درگیر کردن آنها با تبلیغ، از دیگر توصیه های مدیر حوزه های علمیه بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: هیئت های اندیشه ورز از گروه های جهادی و تبلیغی که برخاسته از متن حوزه هستند راه اندازی شود.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه برنامه های این معاونت، همچنین برنامه های مجتمع آموزشی و پژوهشی تبلیغ و مرکز آموزش های کاربردی مهارتی را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha