پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 958970
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
حجت الاسلام ایمان محمدی پور،امام روستای چراغ آباد

حوزه/ حجت الاسلام محمدی پور، امام روستای چراغ آباد در رسیدگی به امور چندین روستای محروم از هیچ تلاشی فروگذار نیست؛ از آبرسانی گرفته تا ساخت سرویس بهداشتی برای کپرنشینان و تهیه اقلام ضروری نیازمندان.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمان، حجت الاسلام ایمان محمدی پور، امام روستای چراغ آباد از توابع قلعه گنج و یکی از کسانی است که در حل مشکلات مردم منطقه خود دستی بر آتش دارد.

حجت الاسلام محمدی پور که دغدغه مشکلات این منطقه را دارد درباره این مسائل مردم منطقه قلعه گنج می گوید: مردم این منطقه با مشکلات مختلفی روبرو هستند؛ کمبود آب و نبود شبکه انتقال آب یکی از این مشکلات است.

امام روستای چراغ آباد فعالیت های متنوعی را در راستای حل گرفتاری های مردم انجام داده است و از جمله این اقدامات آبرسانی به روستای سورتاک است که وی این اقدام را چنین روایت می کند: یکی از روستاهایی که در این منطقه از مشکل آب رنج می برد روستای سورتاک بود و مردم از آب چشمه برای مصارف روزانه خود بهره می بردند.

وی ادامه می دهد: با همکاری چند تن از دوستان کلیپی را از مشکلات اهالی تهیه کرده و آن را در فضای مجازی پخش کردیم و این سبب شد تا خیرین پای کار بیایند و قدم خوبی برای این روستا برداشته شود.

حجت الاسلام محمدی پور از مراحل انجام گزارش می دهد و می گوید: خوشبختانه چاهی در نزدیکی روستا وجود داشت و تنها کافی بود برای انتقال آب اقدامی صورت گیرد از این رو از ظرفیت خیرین بهره بردیم و به کمک این عزیزان پمپ آب و لوله هایی جهت انتقال تهیه شد و از سوی دیگر یک مخزن ۲۰ هزار لیتری نیز برای ذخیره آب خریداری شد و در مجموع با مبلغ ۴۰ میلیون تومان آب مورد نیاز مردم را به داخل روستا منتقل کردیم تا گره‌ای از مسائل اهالی باز شود.

امام روستای چراغ آباد تنها به فکر روشن کردن چراغ روستای خودش نیست و به سراغ روستاهای اطراف هم می رود و تلاش می کند با وجود همه محدویت ها برای مردم محروم منطقه قلعه گنجی قدمی بردارد از مشکل آب روستاک گرفته تا تهیه بسته های معیشتی و توزیع آرد و کمک به ازدواج جوانان روستاهای دیگر چراکه او خود را متعلق به همه مردم این منطقه می داند.

ماجرای روستاهای منطقه جنوب کرمان و به خصوص منطقه قلعه گنج، قصه پر غصه ای است که به کم آبی و مشکل انتقال آب ختم نمی شود؛ متأسفانه در این منطقه روستاهایی داریم که حتی از داشتن سرویس بهداشتی هم محروم مانده اند و این از چشم حجت الاسلام محمدی پور دور نمانده است و برای این مشکل هم آستین همت را بالا زده است.

امام روستای چراغ آباد در این‌باره می گوید: در منطقه قلعه گنج روستاهایی داریم که هنوز سرویس بهداشتی ندارند چرا که خانه های آن ها کپری است و باید برای حل  این مشکل اقدامی می کردیم و یکی از روستاهایی که با این مشکل دست و پنجه نرم می کرد روستای زهکلوت بود و با کاری که صورت گرفت توانستیم ۱۲ سرویس بهداشتی در این روستا ایجاد کنیم.

فعالیت های فرهنگی، برگزاری مسابقات ورزشی برای بزرگسالان و برگزاری جنگ شادی برای کودکان و نوجوانان، از دیگر برنامه هایی است حجت الاسلام محمدی پور انجام داده است تا حال دل اهالی مردم منطقه بهتر شود و چراغ امید در دل آن ها همچنان روشن بماند.

کار جهادی که باعث امید بخشی اهالی چراغ آباد شد + عکس

کار جهادی که باعث امید بخشی اهالی چراغ آباد شد + عکس

کار جهادی که باعث امید بخشی اهالی چراغ آباد شد + عکس

کار جهادی که باعث امید بخشی اهالی چراغ آباد شد + عکس

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
    6 0
    احسنت به حاج آقای محمدی پور
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    4 0
    حرف و عمل که همراه شود اثر ان چندین برابر و ماندگارو زیبا شود
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۸
    2 0
    درود خدا بر شیخ محمدی ، چقدر زیباعملکرد خود را انجام وبه ثمر نشانده. امید که درگامهاب بعدی زندگی موفق ونیز این حقیر راهم ازدعای خیرتان بی بهره ونصیب نگذاشته... از تجربیاتتان استفاده کردیم. طیب الله انفاسکم
    • محمدی پور IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
      2 0
      سلامت باشید انشاءالله با دعای خیر شما بتونیم مراحل بعدی رو هم با موفقیت پشت سر بگذاریم و یک گرهی را از مشکلات. مردم عزیز باز کنیم وباید. بدانیم. این مردم همان پابرهنگان هستن که همه جا پشت این انقلاب هستن
  • رضا IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    4 0
    خداقوت به آقای محمدی پور انشالله که شاهد حضور پرقدرت روحانیت در حل مشکلات مردم باشیم