جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: علیرغم تحرکات وحشیانه اخیر صهیونیست‌ها آن‌ها مانند همیشه ناکام می‌مانند، زیرا دو اتفاق بزرگ در حال وقوع است؛ نخست این‌که مردم قدس و کرانه غربی رود اردن به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر جای هیچ مماشاتی نیست و باید به مبارزه و مقاومت مسلحانه روی بیاورند و دوم اینکه مقاومت غزه و حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس هم‌وطنان خود را تنها نگذاشته‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، با اشاره به هدف صهیونیست‌ها از تحرکات جدید و جنایات در قدس شرقی، اظهار کرد: تفکر و نگرش گروهک‌های تندرو یهودی مبتنی بر جایگزینی دینی است؛ یعنی تخریب کامل مسجدالاقصی و ساخت معبد کذایی یهود بر روی خرابه‌های آن و اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی نیز در راستای همین هدف صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: این گروهک‌ها و جماعت‌ها برای تحقق این هدف دو برنامه را در پیش گرفته‌اند؛ یکی تقسیم زمانی مسجدالاقصی که با خیزش قدس در سال ۲۰۱۵ و خیزش باب الاسباط در سال ۲۰۱۷ شکست خورد و دیگری تقسیم مکانی که خیزش باب الرحمه در سال ۲۰۱۹ آن را ناکام گذاشت.

امام جمعه بجنورد ادامه داد: در نتیجه صهیونیست‌ها اواخر سال ۲۰۱۹ راه سومی را در پیش گرفتند؛ یعنی پایه‌گذاری معنوی هیکل از طریق برپایی مراسم‌های تلمودی در مسجدالاقصی، گویی که این مسجد صرف‌نظر از ساختمان‌ها و اماکن مختلف آن هیکل و معبد کذایی آنان است تا این‌گونه برای یهودی‌سازی آن مقدمه‌چینی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه پشت‌صحنه این اقدامات که چهرهای مذهبی دارد، تلاش دولت صهیونیسم برای چند هدف اصلی است، افزود: جبران شکست‌های راهبردی در سال‌های اخیر در برابر مقاومت، تلاش برای خروج رژیم صهیونیستی از بن‌بست سیاسی و اجتماعی و بی‌دولتی و سعی و کوشش نتانیاهو برای نجات از ناکامی‌های مکرر در تشکیل کابینه و احتمال جدی سقوط او از جمله این دلایل است.

وی اضافه کرد: نتانیاهو کوشید با بحرانی کردن اوضاع قدس و تحریک تندروهای صهیونیست، جامعه بی‌هویت کنونی را به سمت اتحاد و یکپارچگی پیش ببرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه علی‌رغم همه این اقدامات صهیونیست‌ها مانند همیشه ناکام خواهند ماند، اظهار کرد: علیرغم این تحرکات وحشیانه صهیونیست‌ها دو اتفاق بزرگ در حال وقوع است.

وی ادامه داد: اتفاق نخست این است که مردم قدس و کرانه غربی رود اردن به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر جای هیچ مماشاتی نیست و باید به مبارزه و مقاومت مسلحانه روی بیاورند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: اتفاق دوم این است که مقاومت غزه و حماس و جهاد اسلامی در این دفاع مقدس هم‌وطنان خود را تنها نگذاشته‌اند و از دوشنبه‌شب با موشک‌باران صهیونیست‌ها به کمک آنان آمده‌اند.

وی تصریح کرد: این به معنای اتحاد و وحدت مقاومت فلسطین در سراسر این سرزمین مقدس بوده و فصلی نوین و مبارک در دفاع مقدس مردم فلسطین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: دفاعی که اکنون در حال شکل‌گیری است بدون تردید عادی‌سازی‌های نمایشی را ناکام خواهد گذاشت و زوال رژیم منحوس صهیونیستی را تسریع می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha