شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انتخابات

حوزه/ به همت دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به همت دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه ای، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، عصر امروز، بیانات مقام معظم رهبری در خصوص حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه که به صورت مجازی و با حضور علاقه مندان و جوانان مومن انقلابی برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش حداکثری مشارکت مردم در انتخابات پرداخت.

وی در مورد انتخابات از منظر حضرت آقا، گفت: نظریه ایشان حضور حداکثری در انتخابات است و در انتخاب دو گانه ای که چه کسی انتخاب شود و یا اینکه چقدر مردم پای صندوق رای حاضر شوند، حضور حداکثری مردم از منظر ایشان دارای اهمیت بیشتر است و باید کاری کنیم که حضور مردم حداکثری باشد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی  ادامه داد: در بیانات رهبر معظم انقلاب، حضور حداکثری نشان از بلوغ اجتماعی مردم، علامت مشروعیت، علامت استحکام نظام و علامت آگاهی و بصیرت و هوشیاری مردم است چون یکی از پیامدهای آن، این است که دشمن را از دشمنی مایوس می کند و باعث افزایش اعتبار و عزت بین المللی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در خصوص راهکارهای ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری، گفت: بصیرت و آگاهی دادن به مردم است و امید بخشی از وظایف نخبگان کشور است و باید از سیاه نمایی شرایط کشور پرهیز کرد، چرا که خطر بی انگیزگی مردم و یاس و ناامیدی را به دنبال دارد و ممکن است سطح مشارکت را پایین بیاورد.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری نباید از انتخابات استفاده ابزاری کرد. رای ها نباید آلوده به اغراض مادی و انگیزه های غیر الهی شود و ایشان همچنین می فرمایند نامزدها باید برنامه ها و راه حل های روشنی برای برون رفت از مشکلات مردم ارائه دهند و حضور سلایق و گرایش های متنوع از دیگر عوامل حضور حداکثری در انتخابات است.

در پایان این جلسه، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به سؤالات شرکت کنندگان در این جلسه پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha