پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتصاب

حوزه/ رئیس قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران در حکمی رسول نوروزی فیروز را به عنوان «رئیس میز تخصصی تمدن اسلامی این قطب» منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رئیس قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران در حکمی رسول نوروزی فیروز را به عنوان «رئیس میز تخصصی تمدن اسلامی این قطب» منصوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در این حکم خطاب به رسول نوروزی فیروز آورده است:

نظر به مراتب علمی و تعهد، جنابعالی را به عنوان "رئیس میز تخصصی تمدن اسلامی" منصوب می‌نمایم.

تمدن اسلامی به عنوان درخشان‌ترین تمدن بشری، در این برهه از زمان نیازمند کنش‌های فعال در عرصه اجتماعات جهانی است و این امر منوط به نشر و شناساندن فضایل، ارزش‌ها ، آرمان‌ها و شاخص‌های اساسی هویت جمعی، تمدنی و تاریخی آن است.

تمدنی که پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(صلی الله علیه و آله) به عنوان کامل‌ترین و جامع‌ترین الگوی تمدنی، برای بشریت به ارمغان آورد و ائمه اطهار(علیهم السلام) آن مسیر نورانی را پاس داشته‌اند، و امروز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در تداوم حرکت بالنده خود به فضل الهی زمینه‌ساز ظهور تمدن تعالی بخش منجی عالم بشریت، حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه) خواهد بود.

دفتر تبلیغات اسلامی با تشکیل قطب‌های فکری و فرهنگی، فصل جدیدی از فعالیت‌های خود را با تجمیع ظرفیت‌های علمی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود آغاز کرده است. که بخشی از این جریان مسئله‌محوری، مربوط به مطالعات حوزه تمدن اسلامی است.

انتظار می‌رود، «میز تمدن اسلامی» با توجه به رویکرد تمدنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در راستای فعالیت‌های انجام شده آن مجموعه محترم، در حوزه تحلیل انتقادی تمدن غرب، شناخت کامل‌تر زوایای پنهان مباحث مربوط به شکل گیری تمدن نوین اسلامی و اشاعة تفکر و رویکرد تمدنی در عرصه‌های پژوهشی، آموزشی، سیاستگذاری، برنامه‌ریزی اثربخش داشته با تداوم حرکت‌های قبلی، با شتاب بیشتری حرکت‌های تازه‌تری را رقم زند.

در پایان از زحمات با ارزش جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر الویری در مدت مسئولیت ایشان تشکر و قدردارنی نموده و برای جنابعالی و ایشان آرزوی توفیق از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha