پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دبیر علمی همایش مازندران شناسی

دبیر علمی همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از ارسال بیش از ۸۰ مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران به دبیرخانه این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، دکتر سید رسول موسوی حاجی، دبیر علمی همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت امروز در نشست خبری از ارسال بیش از ۸۰ مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران به دبیرخانه این همایش خبر داد.

موسوی حاجی در ادامه سخنان خود به فرآیند تدوین فراخوان مقاله اشاره کرد و با بیان این که پس از تشکیل شورای سیاست گذاری و انتخاب ارکان همایش در نخستین گام، کمیته علمی همایش با بهره گیری از توان و ظرفیت ۷۲ چهره علمی دانشگاهی کشور، استان و همچنین برخی چهره های اجرایی موثر استانی فعال در سطح ملی تشکیل شد، بیان داشت: در همین راستا و پس از برگزاری جلسات حضوری و مجازی، اعضای کمیته علمی نسبت به تولید فراخوان مقاله اقدام کردند.

وی با بیان این که فراخوان مقاله این همایش شهریور ماه سال گذشته منتشر و در اختیار مراکز علمی استان قرار گرفت، افزود: این فراخوان در سه محور اصلی، تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران، آسیب شناسی مطالعات انجام شده در تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران و مازندران شناسی و ترسیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۲۱ زیر محور تدوین شد.

دکتر موسوی حاجی در ادامه سخنان خود به نقش کلیدی دانشگاه مازندران در برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته از سوی رییس دانشگاه مازندران، این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسیده است.

وی همچنین به برگزاری دو پیش نشست علمی این همایش با حضور صاحب نظران این بخش اشاره کرد و افزود: نخستین پیش نشست علمی با موضوع آسیب شناسی فعالیت های فرهنگی دینی در مازندران به همراه سخنرانی علمی با موضوع اندیشه علوی و حاکمان علوی، بررسی ظهور و سقوط حکومت های شیعی مازندران در سده های نخست هجری، ۱۹ اردیبهشت با همکاری دانشگاه مازندران و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان به صورت مجازی برگزار شد.

دبیر علمی همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت همچنین ادامه داد: دومین پیش نشست علمی نیز ۲۶ اردیبهشت با محوریت ظرفیت ها و چالش پیش روی مازندران در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی با حضور صاحب نظران و کارشناسان این حوزه با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وی در ادامه سخنان از ارائه هشت مقاله منتخب متناسب با اهداف همایش در روز برگزاری این رویداد مهم علمی خبر داد و با بیان این که مقالات منتخب و چکیده های برگزیده این همایش در قالب کتاب مجموعه مقالات تدوین و به چاپ خواهد رسید، خاطر نشان کرد: علاوه بر این cd همایش نیز که شامل مقاله‌های سخنرانی، پوستری، چکیده و فیلم‌های پیش‌نشست‌های اول، دوم و اختتامیه است تا پایان خرداد آماده‌سازی و منتشر خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha