پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین

حوزه / معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: متاسفانه بزرگترین معضل جامعه بشریت که حاصل آن مشکلات و ناکامی است، مهجوریت قرآن است که باعث شده هدف نزول قرآن نیز پنهان بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره خطابه قرآنی که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد گفت: در قرائتی که تدبر در آن نباشد، خیری نیست، و لذا تلاش کنیم تا قرائت قرآن ما با همراه تدبر و تفکر باشد. چون واژه قرائت به معنای مطالعه یعنی خواندن همراه با فهم و درک است.

وی خاطرنشان کرد: انس با قرآن نه‌تنها به لحاظ ثواب معنوی، بلکه برای زندگی اجتماعی و فردی نیز برکات بسیاری دارد، به طوری که تأثیرات آن را آشکارا می‌توان دید.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: موضوع قرائت و تدبر در قرآن در تمام مراحل زندگی یک اصل مورد نیاز و کتاب راهنمای بشریت است

وی ادامه داد: امسال و با توجه به حوادث کنونی، جایگاه قرآن بهتر درک می‌شود. همان‌گونه که در میان عموم مردم نیز رواج دارد در برخورد با مشکلات به آیه «امن یجیب...» تمسک می جویند.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: متاسفانه بزرگترین معضل جامعه بشریت که حاصل آن مشکلات و ناکامی است، مهجوریت قرآن است که باعث شده هدف نزول قرآن نیز پنهان بماند، بنابراین در تمام مراحل زندگی برای رسیدن به هدف مطلوب و موفقیت انس با قرآن بهترین راهکار و سریع‌ترین وسیله است.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: از ویژگی‌های بارز قرآن می‌توان به آرام‌بخش بودن آن اشاره کرد که در گرفتاری‌های انسان بیشتر ظهور می‌یابد. به عنوان مثال در شرایط کنونی که تمام دنیا با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و در تمام حوزه‌ها دچار چالش شده‌اند، انس با قرآن می‌تواند چاره‌ساز و انسان‌ها را از این گرفتاری همه‌گیر و جهانی برهاند.

وی اظهار کرد: در مواجهه با مشکلات و مصائب است که انسان ها متوجه نعمت‌های فراوانی که در اختیار دارند، می‌شوند و این روزها هم وجود ویروس کرونا سبب شد تا بیشتر به خدا و قرآن و ائمه نزدیک شده و ارتباط قوی‌تری برقرار کنیم، در حالی که همه ساله با حضور در محافل انس با قرآن متوجه این نعمت بزرگ نبودیم.

 معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: ائمه معصومین(ع) سفارش کرده اند که کلام الهی را همراه با توجه و تدبر تلاوت کنیم و حداقل معنای آیات را بفهمیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha