جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جواد امامی

حوزه/مرحوم جواد امامی طی سال‌ها همکاری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی همتی بلند و عزمی استوار در ثبت و گردآوری اسناد انقلاب و تدوین آن داشت. به طوری که زندگی شخصی‌اش را فراموش کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، مرحوم جواد امامی طی سال‌ها همکاری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی همتی بلند و عزمی استوار در ثبت و گردآوری اسناد انقلاب و تدوین آن داشت. به طوری که زندگی شخصی‌اش را فراموش کرد. آن سال‌ها که پژوهش در تاریخ شفاهی انقلاب در غربت بود؛ آن مرحوم سعی وافر داشت تا افراد و شخصیت‌های ذی‌خاطره در حوزه انقلاب اسلامی را شناسایی و با پیگیری و رنج فراوان آن‌ها را متقاعد می‌کرد تا یادمانده‌های خود را از روند شکل‌گیری نهضت اسلامی روایت کنند تا مبارزه روحانیت اصیل در مرگ‌آبادِ تحجر و تقدس‌مآبی حوزه علمیه آن زمان به فراموشی سپرده نشود و ارزش‌های انقلاب ماندگار شود.
مرتضی میردار معاون تاریخ شفاهی مرکز اسناد انقلاب اسلامی طی یادداشتی در یادبود مرحوم جواد امامی از سال‌ها مجاهدتش در ثبت تاریخ انقلاب و همکاری او با مرکز اسناد انقلاب اسلامی تقدیر و تمجید کرد.

متن این یادداشت بدین شرح است:

در بزرگداشت محقق تاریخ انقلاب حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد امامی

دوست گرامی و صدای همیشه آشنای رادیو معارف جناب آقای رکنی خبر ناگواری را تلفنی اعلام کرد و آن آسمانی شدن دوست قدیمی و همکار و محقق برجسته تاریخ انقلاب _مجری رادیو معارف_  مرحوم زنده‌یاد آقای جواد امامی بود.

آن مرحوم طی سال‌ها همکاری با مرکز اسناد انقلاب اسلامی همتی بلند و  عزمی استوار در ثبت و گردآوری اسناد انقلاب و تدوین آن داشت. به طوری که زندگی شخصی‌اش را فراموش کرد. آن سال‌ها که پژوهش در تاریخ شفاهی انقلاب در غربت بود؛ آن مرحوم سعی وافر داشت تا افراد و شخصیت‌های ذی‌خاطره در حوزه انقلاب اسلامی را شناسایی و با پیگیری و رنج فراوان آن‌ها را متقاعد می‌کرد تا یادمانده‌های خود را از روند شکل‌گیری نهضت اسلامی روایت کنند تا مبارزه روحانیت اصیل در مرگ‌آبادِ تحجر و تقدس‌مآبی حوزه علمیه آن زمان به فراموشی سپرده نشود و ارزش‌های انقلاب ماندگار شود.

در این مأموریت و کار جهادی حقیقتاً موفق بود. آنگاه که در این حوزه توفیقی پیدا کرده بود به دعوت صدا و سیما به رادیو معارف رفت و مسئولیت گفت و شنود برنامه‌ تاریخی رادیو را بر عهده گرفت. مهارت و جذابیت در گفتار و تسلط بر محتوا، گفت‌وگوی تاریخی آن مرحوم  را برای مخاطبان جذاب می‌کرد و مخاطب را تا آخر همراه خود داشت. عاش سعیدا و مات سعیدا.

گفتنی است خاطرات آیت‌الله مسعودی خمینی از جمله آثاری است که مرحوم امامی تدوین آن را بر عهده داشته است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha