جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: مهمترین رسالت حوزه های علمیه امیدواری و امید بخشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در سالن اجتماعات مسجدالنبی (ص) برگزار شد، پیروزی ‌های چشمگیر مقاومت در فلسطین را  تبریک گفت و اظهار کرد: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند تا نسل‌های گذشته که دارای انگیزه و ایمان به سرزمین فلسطین هستند را از میان بردارند تا نسل‌های جدید بی‌انگیزه و بی‌توجه به مسائل اسلام شوند و خود را در سرزمین‌های اشغالی تثبیت کنند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم نسل‌های جوان با صلابت و جدّیت بسیار بیشتر از اجداد خود قیام کرده‌اند که این بسیار تماشایی و امید بخش است و این محصول حوزه علمیه، علمای بزرگ و مجاهد سراسر عالم، مانند امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که برای این نعمت خدا را شاکریم.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد:  نابودی رژیم منحوس صهیونیستی به معنای حقیقی کلمه به شماره افتاده است و رهبر فرزانه انقلاب در پیامشان فرمودند که رفتار آنها جنون‌آمیز است. خیلی از شما پیش‌بینی می‌کردید که این جنون نتانیاهو جوابی جز شکست نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: روزگاری شاهد بودیم که فلسطینی‌ها در گذشته انتفاضه حجاره داشتند اما امروز به جای سنگ، رگبار موشک بر سر صهیونیست‌ها به راه انداخته‌اند و صهیونیست ها دیگر در هیچ جای جهان در امان نخواهند بود.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با اشاره به آیه ۳۸ سوره حج یادآور شد: خداوند حامی مومنان است و هیچ خیانتکار ناسپاسی را دوست ندارد و اجازه جنگیدن را به انسان ستم دیده می‌دهد که این یعنی خدا وعده پیروزی می‌دهد و کسانیکه برای نجات قدس جان می‌دهند مصداق این آیه هستند.

 مهمترین رسالت حوزه های علمیه امید بخشی به جامعه است

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر تاکید کرد: باید کاری کنیم که دغدغه طلاب تنها علم و تحصیل و رسالت‌های حوزوی و ایمانی و نقش حوزه در مقاومت اسلامی و ارتقاء فرهنگ عمومی باشد.

 امام جمعه قزوین افزود: هنر ما طلاب این است که برای بد اخلاقی‌های که بعضا در جامعه‌ دیده می‌شود چاره جویی کنیم که خیلی از طلاب این کار را کرده‌اند و در سفر تبلیغی خود در روستاها به جای اینکه فقط به منبر و مسجد بروند در زمین‌های کشاورزی هم رفته و تحولات زیادی در نقاط مختلف کشور به وجود آورده‌اند.

 وی، اولین و مهمترین رسالت حوزه‌های علمیه را امیدواری و امیدبخشی دانست و خاطرنشان کرد: محال است که ما با قرآن سر وکار داشته و مایوس باشیم چراکه در آیه ۲۸۶ سوره بقره شیطان می‌گوید شما چیزی ندارید و شیاطین استکباری دائما در حال القای ناامیدی و نتوانستن هستند که قرآن اجازه نمی‌دهد ما اینگونه باشیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بیشترین منابع امید در مقابل یاس پراکنی شیطان را می‌توان در این آیه دید. پس می‌باید حوزه‌هایمان را امیدوار به بار آوریم و باید تلاش کنیم این اکسیر معنوی تاثیرگذار در طلاب افزایش پیدا کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha