یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی گفت: هر زمان که اراده ملت با تبعیت از رهنمودهای امام جامعه به میدان بیاید، حماسه ای بزرگ خلق می شود و طبق درسی که از آزادسازی خرمشهر گرفتیم، می توان به راحتی فشارها و تحریم ها را شکست داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد با اشاره تعبیر مقام معظم رهبری که دفاع مقدس هشت ساله را گنجی دانسته اند که باید سال ها از آن استفاده کرد، گفت: یکی از چیزهایی که می توان وضع امروز را با سالروز آزادی خرمشهر مرتبط کرد این است که بدانیم، همانطور که دشمن متجاوز، این شهر را غصب کرده بود و آن را وسیله ای برای جدایی اش از پیکره نظام و کشور می دانست، از گذشته به دنبال این مسئله بوده که کشوری شامل مناطق عرب نشین تشکیل دهد.

وی افزود: در واقع آنان همانگونه که جهان اسلام را قبلاً تکه تکه کردند، بر اساس فضای جدید نیز به دنبال تغییر شکل حوزه تمدن جهان اسلام هستند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی اضافه کرد: همانطور که امروز دشمنان برای ترکیه، آذربایجان، سوریه، عراق، شامات و جمهوری اسلامی ایران نقشه داشته و دارند، آن زمان بنا داشتند در خوزستان این امر را رقم بزنند.

وی با اشاره به هجوم رژیم بعث به خرمشهر و اشغال این شهر، گفت: امام راحل مردم را مخاطب قرار دادند و از جایگاه مرجعیت دینی حکم کردند که خرمشهر باید آزاد شود و از آن پس، حرکت مردمی ایجاد گردید و به سمت منطقه رفتند تا آزاد شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار کرد: موج انسانی متعهد و مومن و مردمی بود که خرمشهر را آزاد کرد؛ یعنی هر زمان که مردم به صحنه بیایند، تحول آفرینی صورت می گیرد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که البته امام خمینی(ره) بعد از آزادسازی خرمشهر، به مردم و جمع کسانی که این حماسه را خلق کردند، گفتند: خرمشهر را خدا آزاد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان رضوی با بیان اینکه دشمن با همه توان به دنبال فشار و تحریم و استیصال مردم است، گفت: هر زمان که اراده ملت با تبعیت از رهنمودهای امام جامعه به میدان بیاید، حماسه ای بزرگ خلق می شود و طبق درسی که از آزادسازی خرمشهر گرفتیم، می توان به راحتی فشارها و تحریم ها را شکست داد.

وی افزود: باور به شعار «می توانیم» و به کارگیری همه توان خود موجب می شود که از گردنه های پیش رو عبور کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی تاکید کرد: باید به این موضوع برسیم که امید به کسی غیر از خدا و خود نداشته باشیم. این همان چیزی است که ملت غزه نیز باور کردند و ایستادند تا رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را از آنان نستاند و پیروزی شان باعث افتخار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha