پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انتخاب هیئت رئیسه مجلس یازدهم

حوزه/ محمدباقر قالیباف در دومین سال دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با ۲۳۰ رای به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه، ۵ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی، با ۲۳۰ رای، دکتر محمدباقر قالیباف را به عنوان رئیس مجلس در دومین سال دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند.

 فریدون عباسی دوانی که از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس بود نیز موفق به اخذ ۱۸  رای شد.

نواب اول و دوم رئیس مجلس

 علی نیک زادثمرین با کسب ۲۰۶ رأی موافق و عبدالرضا مصری با کسب ۲۰۵ رأی موافق هم به عنوان نواب اول و دوم هیات رئیسه مجلس در اجلاسیه دوم مجلس یازدهم انتخاب شدند.

دبیران هیئت رئیسه

نمایندگان مجلس همچنین در جریان انتخاب دبیران هیات رئیسه در سال دوم یازدهمین دوره مجلس، روح الله متفکر آزاد را با ۲۰۶ رای، محسن دهنوی را با ۱۸۴ رای، علی کریمی فیروزجایی را با ۱۸۲ رای، محمد رشیدی را با ۱۸۱ رای، مجتبی یوسفی را با ۱۶۸ رای، حسینعلی حاجی دلیگانی را با ۱۶۸ رای به عنوان دبیران هیأت رئیسه مجلس انتخاب کردند.

ناظران هیئت رئیسه مجلس یازدهم

محسن پیرهادی با ۱۸۹ رای، سید نظام الدین موسوی با ۱۵۷ رای و  علیرضا سلیمی با ۱۴۱ رای نمایندگان مجلش شورای اسلامی به عنوان ناظران هیئت رئیسه مجلس یازدهم انتخاب شدند.

مراسم تحلیف

اعضای هیئت رئیسه دومین سال مجلس یازدهم پس از کسب اکثریت آرا وکلای ملت، با حضور در جایگاه، مراسم تحلیف را به جا آورده و متن سوگند نامه را قرائت کردند.

متن سوگند هیات رئیسه دائم:

"من به عنوان عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در برابر قرآن مجید به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که حداکثر توان خود را برای اجرای آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با مراعات بی‌طرفی کامل در انجام وظایف بکار گیرم و از هرگونه اقدام مخالف آیین‌نامه اجتناب نمایم."

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha