دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image-20210527120636-1.jpeg

حوزه/ برخی جریانات سیاسی با دوگانه سازی درصدد ایجاد تقابل میان ملت و حاکمیّت هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جعفرزاده، در نشست هم اندیشی «علاج مشکلات» که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه امروز در عرصه انتخابات آن کسی پیروز می شود که از گفتمانی قوی برخوردار باشد، گفت: برای رسیدن به پیروزی در عرصه انتخابات باید از نبض گفتمانی جامعه، شناخت خوبی داشته باشیم.

کارشناس مسائل گفتمانی به تشریح مسأله اهمیت انتخابات برای جریان های سیاسی مختلف اعم از جریان انقلابی و غیر انقلابی پرداخت و ادامه داد: خطر حذف جریان غیر انقلابی تندرو از سپهر سیاسی کشور، تحصیل شرایط حیثیتی برای جریان غرب گرا و طرفدار مذاکره بواسطه مدیریت گفتمانی رهبر معظم انقلاب و طرح آزمون فیصله بخش از سوی جریان تندرو غیر انقلابی و ضد انقلاب، از جمله مسائلی است که در انتخابات پیش رو برای جریان غیر انقلابی حائز اهمیت است.

جعفرزاده اضافه کرد: نجات اقتصاد کشور و ترسیم پشتوانه مردمی برای انقلاب، فرصت تحقق دولت اسلامی، حذف جریان لیبرال و غرب زده و تثبیت کارآمدی گفتمان انقلابی نیز از جمله مسائلی است که در انتخابات ۱۴۰۰ برای جریان انقلابی حائز اهمیت است.

کارشناس مسائل گفتمانی در ادامه با اشاره به دوگانه سازی های جریان انقلابی برای ناامیدسازی مردم و ایجاد تقابل میان مردم و حاکمیت، بر لزوم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی تأکید و عنوان کرد: تضعیف پشتوانه مردمی نظام و دولت، تضعیف موقعیت ایران اسلامی در عمق راهبردی نظام و افزایش دشمنی استکبار از جمله آثار و پیامدهای عدم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی است.

وی به تبیین عوامل عدم پیروزی قاطع جریان انقلابی در انتخابات پرداخت و خاطرنشان کرد: شکل گیری دوقطبی سنگین در فضای انتخابات، شکل گیری اختلاف بین نامزدهای جبهه انقلاب و طرفداران و ضعف جریان انقلاب در اثبات کارآمدی ابرگفتمان از جمله این عوامل است.

جعفرزاده با اشاره به لزوم بیان دقیق کارآمدی های جبهه انقلاب، ابراز کرد: نشان دادن کارآمدی در عمل و روایت گری صحیح از این کارآمدی ما را در حوزه گفتمان سازی به قله می‌رساند؛ ما باید با برنامه درست، ایجاد امید و حضور در میدان عمل مردم را به صحنه بکشانیم.

کارشناس مسائل گفتمانی با بیان اینکه مردم زمانی گفتمان ما را قبول می کنند که احساس کنند این گفتمان کارآمد بوده و نیاز روزمره آنها را با سرعت حل کند، گفت: ما در گفتمان‌سازی خود باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی تحرکات جریان های مختلف سیاسی در عرصه انتخابات پیش رو را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: کاهش مشارکت مردم در انتخابات از سوی جریان ضد انقلاب، افزایش مشارکت از طریق دوقطبی سازی فضا و تحریک گسل های رأی به منظور فعال کردن سبد رأی از سوی جریان اصلاحات، افزایش مشارکت از طریق اخذ رأی از بدنه اصلاحات و جریان انقلاب از سوی جریان موسوم به اعتدال و افزایش مشارکت از طریق افزایش کارآمدی گفتمان انقلاب از سوی جریان انقلابی پیگیری می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha