یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست علمی تخصصی

حوزه/ نشست علمی تخصصی «فقه تبلیغات رسانه ای و مناظرات انتخاباتی» به همت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با مشارکت انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه و سازمان صدا و سیما در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، نشست علمی تخصصی «فقه تبلیغات رسانه ای و مناظرات انتخاباتی» به همت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با مشارکت انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه های علمیه و سازمان صدا و سیما در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در قم برگزار شد.

در این نشست علمی تخصصی آیت الله فاضل لنکرانی در سخنانی انتخابات را تقویت نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: هیچ کس نباید نسبت به سرنوشت خود، جامعه و کشور بی تفاوت باشد به همین دلیل حضور مردم در انتخابات لازم است.

وی افزود: مردم خودشان باید نسبت به افراد تحقیق کرده و نمایندگان‌شان را انتخاب کنند، باید به مردم بگوییم شما می‌خواهید سرنوشت خودتان را رقم بزنید.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام سازمان صدا و سیما نیز در ادامه این نشست علمی تخصصی در سخنانی درباب اهمیت مناظرات انتخاباتی و نقش آن در افزایش مشارکت مردم گفت: مناظرات در موضوعات مختلف همواره در صدا و سیما برگزار می شود اما مناظرات انتخاباتی به خاطر اهمیت بالایی که دارد نقش بسیار زیادی در افزایش مشارکت مردم دارد.

وی خاطرنشان ساخت: مناظرات تلویزیونی نامزدها در کنار فواید زیادی که دارد اما همواره آسیب هایی نیز داشته است که ما سعی کرده ایم این آسیب ها را به حداقل برسانیم و خوشبختانه نیز در چند انتخابات اخیر روند بهتری را شاهد بوده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علی نهاوندی پژوهشگر حوزه نیز به عنوان دبیر علمی این نشست علمی تخصصی در سخنانی گفت: یکی از زمان های حساسی که نقش آفرینی رسانه های جمعی در آن بسیار پررنگ است دوران تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است.

وی خاطر نشان ساخت: نامزدها در مناظره های تلویزیونی به بیان دیدگاه های خود و نقد نظرات و حتی عملکرد رقبا می پردازند و مباحث مطرح شده توسط آن ها، تاثیرات زیادی بر شناخت مردم و در نهایت سبد رای این نامزدها دارد.

لازم به ذکر است: در پایان این نشست علمی تخصصی از کتب منتشر شده گروه پژوهشی فقه هنر و رسانه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha