پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دکتر کمال اکبری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما تصریح کرد: در موسم انتخابات، فعالیت رسانه ای کاندیداها و هوادارانشان نباید توأم با بداخلاقی و بی تقوایی باشد.

دکتر کمال اکبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با بیان این که انتخابات این دوره به دلیل وضعیت خاص کشورمان چه در بُعد داخلی و چه عرصه ی بین المللی، اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است، اظهار داشت: این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به جهت الزامات فعلی، نیازمند نقش آفرینی خاص رسانه هاست؛ به این معنا که هم رسانه های رسمی مثل صداو سیما و مطبوعات و خبرگزاری ها و هم رسانه های فضای مجازی و شبکه های تعاملی باید پای کار بیایند تا در این دوره که به دلیل وجود مشکلی مثل کرونا امکان برگزاری اجتماعات و تهییج مردم و شرکت در جلسات و همایش های بزرگ انتخاباتی مثل سابق وجود ندارد، شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی باشیم.

وی افزود: ما اگر بتوانیم فضاسازی خوبی در رسانه ها داشته باشیم، این مساله می تواند جای حضور فیزیکی مردم در اجتماعات را بگیرد و زمینه انتخابات پرشور و البته آگاهانه را فراهم کند.

عضو انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم همچنین گفت: به هر صورت، موقعیت فعلی کشور در عرصه بین الملل، ضرورت انتخاباتی پرشور را متذکر می شود تا به این وسیله چشم طمع دشمن را کور کنیم و لذا باید از همه ظرفیت ها برای انتخابات پرشور استفاده کنیم.

وی بیان داشت: مشارکت حداکثری در انتخابات نیازمند همت همه جانبه است و این که هر کسی وظیفه خود را به درستی انجام دهد. از سویی باید مسئولان برگزار کننده و نظارت کننده بر انتخابات زمینه سازی برای حضور حداکثری داشته باشند و از سوی دیگر خود کاندیداها و هوادارانشان نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

اکبری خاطرنشان کرد: از کاندیداها و حامیان آن ها انتظار می رود با رعایت مسایل قانونی و شرعی و اخلاقی، زمینه را برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی فراهم کنند، چه آن که مردم وقتی ببینند که انتخابات تبدیل به عرصه مهرورزی و گسترش مباحث اخلاقی شده و در عین حال کاندیداها برنامه و طرح های خوبی برای حل مشکلات آن ها دارند، حضور گسترده تری خواهند داشت.

وی در خاتمه بر لزوم اهتمام نسبت به رقابت سالم و اخلاقی در راستای امیدوار کردن مردم به حل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت: هم از کاندیداها و هم از طرفداران آنها انتظار می رود که به خصوص در تبلیغات و فعالیت های رسانه ای خود، از بداخلاقی و بی تقوایی به شدت بپرهیزند و نگذارند که فضای رسانه ای کشور در این روزها یک فضای نامناسب و غیراخلاقی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha