جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه موقت قزوین

حوزه/ امام جمعه موقت قزوین، با بیان اینکه حضور افراد ناصالح در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ارتباطی به افزایش مشارکت مردمی ندارد، گفت: مشارکت بالا در انتخابات، تضمین‌کننده امنیت و اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین، حجت الاسلام‌ سید مهدی خضری در نخستین خطبه‌ نماز جمعه، پس از انتصاب به عنوان امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: نهج البلاغه پر است از روایات راهبردی که با آن روایات راهبردی به تعبیر علامه جعفری(ره) می شود پایه‌های تمدن اسلامی را طراحی کرد. نهج البلاغه کتابی است که ظرفیت تمدن‌سازی دارد چرا که نکات ریشه‌ای، کاربردی و راهبردی برای نظام‌سازی در آن کتاب شریف وجود دارد.

وی افزود: امیرالمؤمنین(ع) در حکمت ۸۹ نهج البلاغه یک روایت راهبردی را مطرح کرده و فرموده‌اند هرکسی بین خود و خدای خودش اصلاح ایجاد کند و هر کسی رابطه خود با خدای خودش را اصلاح کند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح می‌کند.

امام‌جمعه موقت قزوین با بیان اینکه این روایت هم بُعد فردی و هم اجتماعی و سیاسی دارد، خاطرنشان کرد: وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم بسیاری از انرژی و توان ما صرف درست کردن روابط‌مان با دیگران می‌شود، اما اگر رابطه ما با خداوند اصلاح شود، در همه امور و در روابط با امت‌ها، رابطه ما اصلاح خواهد شد.

خطیب نماز جمعه قزوین با اشاره به مناسبت‌های پیش رو یادآور شد: یکی از مناسبت‌ها سالروز رحلت سید آزادگان، حجت الاسلام والمسلمین آقا سیدعلی‌اکبر ابوترابی است؛ این شخصیت مصداق همین روایت نهج‌البلاغه است، یعنی وقتی ایشان رابطه خود را با خدا اصلاح می‌کند در کشور عراق یک سرهنگ و افسر عراقی هم مجذوب شخصیت ایشان می‌شوند.

وی افزود: یکی از ابعاد شخصیت حاج قاسم سلیمانی بُعد دیپلماسی بود که در کنار بعد میدانی و نظامی، بروز و ظهور پیدا کرده بود. حاج قاسم با بسیاری از طوائف معارض سوری جلسه گذاشته و صحبت کرده بود و در واقع اساتید دیپلماسی باید راه طولانی را طی کنند تا بتوانند درس حاج قاسم سلیمانی را در دیپلماسی بیاموزند.

حجت الاسلام خضری با تأکید بر اینکه سردار سلیمانی مرد میدان و مرد دیپلماسی بود، اظهار کرد: سرّ موفقیت سردار سلیمانی در جذب آدم‌ها و اینکه رابطه‌اش را با بسیاری از امت‌ها اصلاح کرد، همین روایت شریف از امیرالمؤمنین(ع) بود و وقتی به شهادت رسیدند، مسیحیان و اهل تسنن بسیاری از کشورها برای حاج قاسم عزاداری و گریه کردند و این دیپلماسی شیعه است و موفقیت ایشان بخاطر اصلاح رابطه شان با خدا بود.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه نهج‌البلاغه کتاب نظام‌ساز و کتاب زندگی است، تصریح کرد: در عملیات بیت المقدس وقتی خرمشهر فتح شد، برنامه این بود که سپاه بعثی را تا مرزها به عقب برانند و این اتفاق افتاد و همان فرماندهی که آن روز در آزادسازی خرمشهر در مقابل حاج قاسم ایستاد، امروز جزو فرماندهان حشدالشعبی در عراق است و حاج قاسم او را در مقابله با استکبار مسلح کرده و از جبهه دشمن به جبهه دوست آورده است.

وی بیان کرد: برخی روزی شعار دادند که ما نباید دشمن‌تراشی کنیم، باید دوستان خود را زیاد کنیم؛ حال سؤال این است چه کسی دوستان ما را زیاد کرد!؟ چه کسی یمن، عراق، کشمیر، افغانستان، لبنان و سوریه و حزب الله لبنان را به انقلاب اسلامی پیوند زد؟ چه کسی دوستان ما را زیاد کرد؟ روش شما یا روش حاج قاسم سلیمانی؟

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: ما دوستان خود را زیاد کردیم، شما چند نفر دوست اضافه کردید؟ بیایید آمار بدهید؛ حاج قاسم سلیمانی دشمنان را به دوست تبدیل کرد و نباید در این دوگانه بیفتیم چرا که مدل حاج قاسم سلیمانی، مدلی موفق در تبدیل دشمن به دوست بوده و نباید در گوشه رینگ میدان بیفتیم و به ما القا کنند که اینها فقط اهل جنگ هستند.

حجت الاسلام خضری ادامه داد: حزب‌اللهی‌ها مرد میدان هستند و در انقلاب اسلامی هر جا پیشرفتی حاصل شد، توسط انقلابی‌ها صورت گرفت، در میدان سیاست هر جا دوستانمان زیاد شدند، توسط انقلابی‌ها صورت گرفت، در تبدیل کردن دشمنان به دوستان، انقلابی‌ها پای کار بودند و اینها بر اساس این روایت شریف امیرالمؤمنین(ع) در مسیر اصلاح رابطه انسان با خدا تحقق یافت.

وی یادآور شد: امام خمینی(ره) رابطه خودشان را با خدا اصلاح کردند؛ در نماز جمعه ائمه جمعه می‌گویند تقوا پیشه کنید که همان اصلاح امر بین خود و خداست؛ کلید گشایش ارتباطات ما با خداوند، تقواست و این روایت می‌گوید اگر تقوا پیشه کنید و رابطه خودتان را با خدا اصلاح کنید، خداوند همه چیز را درست می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: همسر امام راحل می‌گویند سال‌ها با ایشان زندگی کردم اما حتی یک گناه از ایشان ندیدم. یکی از راه‌های شناخت انسان ها، نظر همسر اوست، برخی‌ها در فضاهای سیاسی اقدام به تخریب می‌کنند و این کار گناه بزرگی محسوب می‌شود. امام خمینی(ره) از رسانه تنها یک رادیو داشت اما بزرگ‌ترین کارشناسان عرصه سیاست می‌گویند تحلیل‌های امام خمینی(ره) ما را درمانده می‌کرد و لازم است دنباله‌رو این شیوه باشیم.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: آمریکایی‌ها هزاران مقاله در عرصه سیاست نوشته‌اند، اما رابطه آن‌ها و محبوبیتشان در دنیا هر روز در حال کاهش است. آنها انواع دانشکده‌های علوم سیاسی را دارند، امام راحل رابطه خودش را با خدا درست کرد و بالاترین تحلیل‌های سیاسی را از ایشان می‌شنیدیم که همه کارشناسان دنیا را درمانده می‌کرد و این برکت بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با تقوایش عمق استراتژیک درست کرد، حاج قاسم سلیمانی با تقوایش مشارکت درست کرد و مشاهده کردیم تشییع جنازه ایشان میلیونی شد. اینکه رهبر فرزانه انقلاب می‌فرمایند مشارکت بالا باشد، یعنی عمق استراتژیک انقلاب اسلامی؛ عمق استراتژیک یعنی وقتی شما از آن بهره‌مند شدید دشمن نمی‌تواند امنیت و اقتصاد شما را تهدید کند.

حجت الاسلام خضری ادامه داد: این درست نیست که برای ابراز نارضایتی از حوزه اقتصادی، بخواهیم حوزه امنیت خود را به خطر بیندازیم. اینکه رهبری می‌فرمایند این عمق استراتژیک یعنی حضور و مشارکت مردم ربطی به شورای نگهبان ندارد و نباید آدرس غلط داد که عملکرد شورای نگهبان باعث ریزش آرا می‌شود.

امام جمعه موقت قزوین افزود: آن چیزی که عمق استراتژیک را درست می‌کند، تقوای مدیران است و نباید بگوییم اگر کسی متخصص باشد ولی تقوا نداشته باشد اشکالی ندارد؛ اتفاقا ما از آن جایی ضربه می‌خوریم که از انسان‌های متخصص بدون تقوا استفاده کرده‌ایم چرا که رابطه با خدا خراب است.

وی با اشاره به ۷ خرداد، افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: به نوبه خود  از فعالیت‌های مجلس انقلابی در سالی که گذشت و رهبر معظم انقلاب از کلیت و چهره مجلس تقدیر کردند، قدردانی می‌کنیم. خیلی‌ها سعی کردند چهره انقلابی مجلس را تخریب کنند و مردم را از جریان انقلابی برای تشکیل دولت ناامید کنند.

خطیب نماز جمعه قزوین افزود: هدف تخریب مجلس نا امید کردن مردم از انتخاب دولت جوان حزب اللهی بود و جا دارد تقدیر کنیم از نماینده جوان انقلابی این شهر که در برابر باندهای قدرت و ثروت ایستاد و اجازه نداد که بعضی از افراد پرونده‌دار و متهم وارد فضای انتخابات شورا شوند و جا دارد گلایه کنیم از برخی از افرادی که پیگیری کردند که آدم‌های فاسد وارد عرصه انتخبات شوند.

اینکه فاسدان بیایند تا مشارکت بالا برود، منطق غلطی است

حجت الاسلام خضری بیان کرد: امروز وقتی پای سفره مردم می‌نشینیم و صحبت‌هایشان را می‌شنویم می‌بینیم آن چیزی که مشارکت را بالا می‌برد، برخورد با مفسدان و رد صلاحیت فاسدان است؛ نه اینکه فاسدان را بیاوریم تا مشارکت بالا برود و این منطق غلطی است.

وی با اشاره به سالروز فتح اندلس توسط مسلمانان، تأکید کرد: جریان اندلس یک جریان عبرت برای امت اسلامی بود. یکی از ریشه‌های خروج جریان اسلامی از اندلس، اختلاف بین گروه‌ها و احزاب اندلس بود؛ همان اتفاقی که متأسفانه در جریان شوراها می‌بینیم و اینها عبرت است و باید از آن عبرت بگیریم و اختلاف طبق فرمایش امیرالمؤمنین (ع) مؤمنان را از عزت به ذلت می‌رساند.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به روز جهانی بدون دخانیات، تصریح کرد: جا دارد در کار فرهنگی برای از بین بردن این بلای خانمان‌سوز کاری جدی انجام دهیم و توقع داریم دولت انقلابی آینده دست مافیای دخانیات را بتواند قطع کند.

خطیب نماز جمعه قزوین یادآور شد: جا دارد از مدافعان سلامت به‌ویژه در این موج جدید کرونا قدردانی کنیم؛ چه کسانی که مستقیماً در کادر درمان هستند و چه نیروهای مؤمن و حزب اللهی که پای کار بودند و بحمدالله روز گذشته استان قزوین فوتی کرونا نداشته و این اتفاق بسیار ارزشمند است و جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به نامه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به گروه‌های فلسطینی خاطرنشان کرد: رهبری از گروه‌های فلسطینی تقدیر کردند و در روز سوم خرداد فرمودند به حول قوه الهی پیروز خواهید بود و ارض مقدسه را از لوث وجود غاصبان تطهیر خواهید کرد.

حجت الاسلام خضری بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت احراز صلاحیت‌ها اعلام شد که متأسفانه جریان رسانه‌ای نظام سلطه، شورای نگهبان را آماج حملات موشکی رسانه‌ای خودش قرار داد، همان کسانی که غزه را می‌زنند امروز ارکان جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار می‌دهند؛ گرچه حضرت آقا فرمودند عده‌ای اعتراضشان از روی دشمنی نبود.

امام جمعه موقت قزوین اظهار کرد: روز مهمی که ما در هفته جاری در ۱۷ شوال داریم، مصادف است با جنگ احزاب و خندق؛ نکاتی در باب این جنگ وجود دارد که حضرت آقا در دیدار نخبگان فرموده‌اند. ایشان فرمودند نرم‌افزار انقلاب اسلامی باید به‌روز شود و وقتی در شرایطی همانند جنگ احزاب قرار می‌گیریم باید از همان قواعد جنگی پیروی کنیم تا پیروز شویم و ما امروز جنگ احزاب را می‌فهمیم چرا که در مقابلمان آن را می‌بینیم. انقلاب اسلامی تفسیر عملیاتی قرآن است و بسیاری از آیاتی که در طول تاریخ فقط می‌شنیدیم، امروز می‌فهمیم.

وی ادامه داد: در یک جنگ نامتقارن عامل موفقیت یک سپاه، عزم و اراده است و هر کسی در عزم و اراده شکست بخورد، در جنگ هم شکست می‌خورد و آن چیزی که عزم و اراده را سست می‌کند، ناامیدی است و به همین خاطر رهبری در گام دوم انقلاب فرمودند وظیفه شما شکست محاصره تبلیغاتی دشمن است.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: قرآن فرموده در جنگ احزاب مردم مورد آزمایش قرار گرفتند و امروز نیز ما مورد آزمایش هستیم. قرآن فرموده مردم دچار اضطراب شدند چرا که ده هزار مسلح کنار شهرشان بود و وجود نازنین امیرالمؤمنین(ع) امید داد در حالی که فقط ۲۸ سال داشت و به اردوگاه دشمن می‌رفت و نماز شب را در اردوگاه دشمن می‌خواند و کسی جرأت نمی‌کرد به علی (ع) نزدیک شود.

حجت الاسلام خضری بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در این جنگ عمروبن عبدود را کشت و ضربت حضرت دروازه نظام اسلامی را به سوی منطقه نفوذ ابرقدرت‌ها گشود و امروز الحمدلله مکتب امیرالمؤمنین(ع) به همه مسلمانان روحیه می‌دهد و این کشور و حکومت، ملت امام علی(ع) است و لازم است با تمام توان پای کار بیاییم و این یک ماهه عملیات فتح خرمشهرهاست، باید تلاشمان را بیشتر کنیم چرا که دشمن بیدار است و بمباران می‌کند.

وی افزود: آقا فرمودند انتخابات لیله‌القدر انقلاب اسلامی است، یعنی سرنوشت آینده کشور در آن مشخص می‌شود، در شب قدر می‌گویند بیدار باشید و حضرت زهرا(س) به‌صورت بچه‌ها آب می‌پاشید تا نخوابند و از حضرت زهرا(س) می‌خواهیم در این ایام از خواب بیدار بمانیم و اجازه ندهد به خواب برویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha