جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ تقدیر از برگزیدگان پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رستمیان گفت: آموزش و پژوهش باید به یکدیگر گره بخورند به تعبیر دیگر آموزش های ما پژوهش محور شود تا بتواند ثمر دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، مدیر حوزه علمیه استان سمنان، امروز در آیین پایانی پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان گفت: مسئله علم زمانی به بار می‌نشیند که همراه با پژوهش باشد اگر علم فقط مطالعه کردن باشد و حفظ کردن باشه هیچ بهره و محصولی به آن کسی که دارد علم و دانش را سپری می‌کند و در حال ادامه تحصیلات است، نمی رساند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان گفت: در حوزه های علمیه میدان تبلیغ زمینه ای است برای رشد طلاب که البته همیشگی نیست؛ اما میدان پژوهش برای همه ما باز بوده و از  همان پایه اول حوزه، وقتی که طلبه درس را شروع می‌کند، می‌تواند در کنار آموخته های خود، فعالیت پژوهشی را نیز داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان با بیان اینکه پژوهش محصول علم است، گفت: بنده سال ها درس خوانده ام ولی آن چند سالی را که مشغول پژوهش بودم، متوجه شدم که تا پژوهش نباشد، طلبه نمی تواند به مفاهیم عمیق کتب حوزوی دست پیدا کند.

وی افزود: آموزش و پژوهش باید به یکدیگر گره بخورد؛ به تعبیر دیگر آموزش های ما پژوهش محور شود تا بتواند ثمر دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان در پایان اظهارداشت: مشارکت برادران در پنجمین جشنواره علامه حلی استان سمنان نزدیک به ۲ برابر بیش از خواهران بود، اما بیشتر برگزیدگان از خواهران بودند، این یعنی تولیدات خواهران باکیفیت‌تر بوده که امیدواریم در سال‌های آینده تعداد شرکت کنندگان خواهر بیشتر و کیفیت مقالات برادران نیز بهتر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha