چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در دیدار مدیرکل دامپزشکی این استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل ضمن قدردانی از تلاش‌های مجموعه مدیران و کارکنان در خدمات‌رسانی به جامعه هدف و حفظ بهداشت و سلامت جامعه، تأمین غذای سالم و حلال را امری بسیار حائز اهمیت توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، در دیدار مدیرکل و مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان به اهمیت تأمین سلامت غذا در دو بعد بهداشتی و شرعی اشاره داشت و با اشاره به فرمایشی از حضرت امام حسین (ع)، تصریح کرد: اگر در مسیر تأمین غذای حلال تلاش نشود، هزاران ساعت کار فرهنگی هم نمی‌تواند از تبعات سوء آن بر جامعه جلوگیری کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی هم در این دیدار با اشاره به شرح وظایف این دفتر در دو بخش فرهنگی عقیدتی و نظارت شرعی، از جمله وظایف نظام اسلامی را بسترسازی برای تأمین مواد غذایی حلال و پاک برشمرد و خاطرنشان کرد: با تصویب قانون نظارت ذبح شرعی در سال ۱۳۸۷ تمام کشتارگاه‌های دام و طیور مشمول استقرار روحانیان آموزش دیده به‌عنوان ناظران شرعی شدند.

حجت‌الاسلام علیرضا دهقان به استقرار ۱۳ روحانی در کشتارگاه‌های استان اشاره داشت و از برگزاری دوره‌های آموزشی و معرفی ناظران و ذابحان و نشست‌های ویژه فرهنگ‌سازی غذای حلال و پاک با حضور طلاب و دیگر بهره‌برداران خبر داد.

وی همچنین یک نسخه از کتاب قانون ذبح شرعی و احکام و آداب ذبح اسلامی را به حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اهدا کرد و از امام‌جمعه مرکز استان برای بازدید از کشتارگاه‌ها دعوت به عمل آورد.

مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این دیدار با اشاره به شرح خدمات گسترده و وظایف سازمانی دامپزشکی در سه بعد صیانت از سرمایه دامی، حفظ بهداشت و سلامت عمومی و تأمین سلامت و امنیت غذایی جامعه تصریح کرد: کارکنان دامپزشکی در مسیر تأمین سلامت و حلّیّت غذای مورد مصرف خانوارها تلاش و کوشش کم‌نظیری از خود نشان می‌دهند.

حمید رمضانی به سختی‌های کار در دامپزشکی هم اشاره داشت و از نماینده ولی‌فقیه در استان خواست با حضور در کشتارگاه‌ها و دیگر مراکز هدف خدمات دامپزشکی، از نزدیک با روند ارائه خدمات و دشواری‌های کار در این محیط‌ها آشنا شود و این قبیل بازدیدها را پشت‌گرمی برای کارکنان این مجموعه دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha