پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام احمد عبدالهی نژاد،

حجت الاسلام عبد اللهی نژاد از تشکیل پژوهشکده «شهروند مسئول» با هدف برخورد ریشه‌ای با منکرات به جای برخورد لحظه‌ای و سلبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان  از تشکیل «پژوهشکده شهروند مسئول» با هدف برخورد ریشه‌ای با منکرات به جای برخورد لحظه‌ای و سلبی خبر داد و گفت: این پژوهشکده با تصدی‌گری دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان و با استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه و ظرفیت سایر دانشگاه‌های استان تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: ضرورت تشکیل پژوهشکده «شهروند مسئول» بر آن مبناست که اگر در جامعه معروفی بر زمین ماند و یا منکری در حال اتفاق است، روش برخورد علمی با این مسأله را  بخش دانشگاهی بسنجد و طرحی را آماده کند تا در مراحل تصویب قرار بگیرد که بتوایم برخورد ریشه‌ای با منکرات داشته باشیم.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان افزود: یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه مورد تصویب قرار گرفت آموزش ۶ ساعته امر به معروف و نهی از منکر بود که چیستی، چرایی، چگونگی، مسائل قانونی، حقوقی و مهارتی آن به تمامی کارکنان ستاد و دستگاه‌های موضوع ماده ۱۸ قانون حمایت از آمران به معروف آموزش داده شود.
به گفته وی مقرر شد تا  یک بسته آموزشی توسط صدا و سیما نیز تهیه شود تا هر کسی به تناسب موقعیتش با امر به معروف آشنا شود و پس از فراگیری آموزش‌هایی که برای آنها در نظر گرفته شده است گواهی دریافت کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان گفت: تشکیل کمیته قانون انطباق توسط دانشگاه علوم پزشکی از دیگر برنامه‌های این نهاد است که به‌صورت جدی‌توسط این دانشگاه و استانداری پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد افزود: قانون یاد شده در واقع انطباق موازین شرعی با موارد فنی است که در مراکز درمانی و آموزش پزشکی اتفاق می‌افتد و لازمه آن رعایت حریم افراد و حرمت اشخاص است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha