جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ولین نشست تخصصی اساتید ادبیات عرب حوزه علمیه استان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت: ادبیات عرب اولین و مهمترین گام در مسیر اجتهاد و فقاهت بوده و لازمه فهم قرآن و آموزه های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، حجت الاسلام حسین صلاحی در مراسم برگزاری اولین نشست تخصصی اساتید ادبیات عرب حوزه ه علمیه استان، بیان کرد: درس ادبیات عرب از علوم  بسیار مهم در حوزه علمیه است.

 معاون آموزش حوزه علمیه استان کرمانشاه با بیان اینکه ادبیات عرب یکی از ریشه های اجتهاد و از ابزارهای لازم فقاهت است، افزود: فهم آیات قرآن کریم، روایات اهل بیت(ع) و مراجعه به متون اصیل و منابع دست اول علوم اسلامی بدون آشنایی کافی و مهارت در ادبیات عرب امکان پذیر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علما به عنوان الگوهای زنده برای طلاب در سیره علمی خودشان اهتمام ویژه ای به ادبیات عرب دارند، اظهار کرد: بنا به نقل، حضرت آیت الله مکارم شیرازی (حفظه الله تعالی)، هرسال در ایام تابستان کتاب جامع المقدمات را مرور و مباحثه نموده و همین امر نشان از جایگاه ادبیات در امر فقاهت و فهم منابع دینی دارد.

حجت الاسلام صلاحی خاطرنشان کرد: ارائه یک برنامه اصولی و نقشه راه برای مقطع سطح یک، از اهداف اصلی تشکیل این نشست علمی است و در آینده نزدیک شاهد فعالیت ها و تحولات اساسی در زمینه ادبیات عرب در سطح مدارس علمیه استان خواهیم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha