جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سعدالله زارعی

حوزه/ یک کارشناس سیاسی گفت: حرکت اصلی ما در چله دوم که چله عقلانیت و بلوغ انقلاب اسلامی نیز هست، نیاز به انرژی دارد که بتواند به جلو پرتاب اش کند و دشمنان سعی می‌کنند که با پایین آوردن عدد مشارکت، اعلام کنند که انقلاب اسلامی با شکست مواجهه شده است به ملت‌ها بگوید که این پایان انقلاب اسلامی بعد از چهل سال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سعد الله زارعی، در سلسله نشست بصیرتی که به مناسبت بصیرت افزایی و روشنگری در انتخابات در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، به تبیین انتخابات و رأی مردم از نگاه قرآن و احادیث پرداخت و عنوان کرد: این انتخابات اولین انتخابات ریاست جمهوری در چله دوم انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب با بیانیه‌ای در رابطه با این چهل سالگی برنامه‌ریزی و نقشه راهی را مشخص کردند.

وی اظهار کرد: این انتخابات برای ریل‌گذاری و ترسیم آینده بسیار مهم است و اهمیت بیشتری نسبت به انتخابات گذشته دارد به همین علت دشمن برای اینکه این انتخابات شکست بخورد از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه نیاز ما در چهل سال دوم این است که یک انقلاب زنده، پویا، مؤثر و پرطرفدار داشته باشیم، بیان کرد: حرکت اصلی ما در چله دوم که چله عقلانیت و بلوغ انقلاب اسلامی نیز هست، نیاز به انرژی دارد که به تواند به جلو پرتاب اش کند و دشمنان سعی می‌کنند که با پایین آوردن عدد مشارکت، اعلام کنند که انقلاب اسلامی با شکست مواجهه شده است به ملت‌ها بگوید که این پایان انقلاب اسلامی بعد از چهل سال است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه این انتخابات باید در حد مطلوب و با مشارکت مناسب برگزار شود و اگر با مشارکت کمتر از ۶۰ درصد اتفاق بیفتد، می‌تواند خسارات زیادی را به همراه داشته باشد، ادامه داد: هر وسیله‌ای که می‌تواند در جهت افزایش مشارکت مردم کمک کند باید به عنوان یک جهاد فی سبیل الله در نظر بگیریم.

وی افزود: افرادی که با قلم و پیگیری‌شان می‌توانند مردم را در صحنه سیاسی به میدان بیاورند باید تلاش کنند؛ زیرا اگر اینجا انتخاباتی باشکوه رقم خورد، جبهه ما در سوریه، عراق، یمن... احساس پشتوانه، ثبات و امید می‌کند؛ اما اگر مشارکت به شکل معناداری کاهشی شود، سبب نگرانی در جبهه مقاومت و اسلام می‌شود.

وی افزود: این انتخابات مانند دوره‌های قبل نیست که جریانی بتواند با تبلیغات و دروغ پردازی صحنه انتخابات را به نفع خودش تغییر دهد و کسانی که می‌خواهند صحنه را رنگ دیگری بزنند، نمی‌توانند؛ زیرا مردم با چیزی که آن‌ها از آن دفاع می‌کنند بیگانه هستند.

زارعی اظهار کرد: برخی می‌گویند این ساده لوحی است که جریان مقابل را دست کم بگیریم؛ اما ساده لوحی این است که مسئله را جابجا بفهمیم؛ زیرا فضای جامعه به صورت یکپارچه منفی است و تعداد افرادی که تصور می‌کنند ادامه دولت رئیس‌جمهوری فعلی، شفابخش است، عدد قابل توجهی نیستند.

وی با تأکید بر اینکه انتخابات باید در دور اول یعنی در روز ۲۸ خرداد مشخص شود؛ زیرا با کشیده شدن به دور دوم با ریزش آرا مواجه می‌شویم، ادامه داد: انتخاب رئیس‌جمهور با آرای پایین نیز از لحاظ حقوقی درست است؛ اما صحبت از رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی است نه یک نظام سیاسی و رئیس‌جمهور انقلاب اسلامی باید بتواند با مشت پر از آرا درصحنه‌ها حاضر شود.

این کارشناس سیاسی افزود: با توجه به عملکرد دولت فعلی و کرونا، به طور طبیعی ریزش آرا را خواهیم داشت؛ اما اگر عوامل دیگر هم دامن بزنند نه تنها زیبنده نظام اسلامی نیست، بلکه حوادث تلخی را هم رقم می زند.

وی بیان کرد: باید انتخابات شاخص، در تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم و انتخابات های گذشته، به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی بیشتری دارای شاخصه‌های انتخابات غرب بودند.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: تا جایی که به نظام و شورای نگهبان مربوط بوده تلاش کردند که این صحنه در تراز انتخابات انقلاب اسلامی مهیا شود و از ورود کسانی که بر روی غرب تمرکز داشتند جلوگیری شد؛ اما نگران این هستیم که در خانواده انقلاب برخی بخواهند برای پیروز شدن دست به هر کاری بزنند و هر سخنی را بیان کنند.

وی با تأکید بر اینکه یک انتخابات اخلاقی، ناظر بر حل مشکلات و رسیدگی مسائل مردم و در چارچوب ضوابط اسلامی باید برگزار شود، تصریح کرد: یک انسان پرکار جهادی، بصیر، امتحان پس داده مورد توجه رهبری، کسی است می‌تواند مشکلات مردم را حل کند.

زارعی خاطر نشان کرد: با توجه به مشارکت مردم در دوره‌های قبل، هر زمان که مردم روحیه کاری، خدمت و انقلابی دیدند به میدان آمدند و ما در این صحنه باید بتوانیم این احساس را که فضای کار انقلابی، رعایت حقوق عامه مردم و تأمین نیازهای معیشتی طبقه مردم را جا بیندازیم تا انتخاباتی سالم و پر رقابت برگزار شود.

۶۲\۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • fysdfuugdudtug GB ۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
    0 0
    اهل رای نیستم