جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب جهادی

حوزه/ حجت الاسلام نوری از حضور حدود ۲۲ هزار طلبه بسیجی برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به مردم و کادر درمان خبر داد.

حجت الاسلام علی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان از حضور حدود ۲۲ هزار طلبه بسیجی برای مبارزه با ویروس کرونا و کمک به مردم و کادر درمان خبر داد و اظهار داشت: سازمان بسیج طلاب و ورحانیون استان اصفهان مشمول ۱۲۰ پایگاه مقاومت و ۵ حوزه مقاومت می باشد که حدود ۲۲ هزار طلبه بسیجی با آغاز کرونا و گسترش آن و مبتلا شدن جمع زیادی از هموطنان و خستگی کادر درمان طبق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حضور بسیجیان و طلاب جهادی وارد میدان شده و آنچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته و به کمک کادر درمان و مردم آسیب پذیر و آسیب‌دیده شتافتند.

وی از حضور طلاب جهادی در بخش‌های مختلف، اعم از ضدعفونی معابر و مکانهای عمومی و تهیه اقلام بهداشتی ونیز تشکیل قرارگاه جهادی و تیم‌های ضدعفونی خبر داد و افزود: طلاب برای کمک به کادر درمان در بیمارستان ها حضور پیدا کرده و با توجه به کمبود خون در مراکز اهدای خون،نذر خون کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در ادامه با اشاره به حضور طلاب جهادی در غسالخانه ها، اظهار کرد: برخی طلاب بسیجی به صورت جهادی با حضور در غسالخانه ها در تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعالیت چشمگیری داشتند.

حجت الاسلام نوری بیان کرد: برای رفع بلا نزدیک به ۶۰ راس گوسفند توسط طلاب جهادی و پایگاه های بسیجی قربانی گردید. همچنین بیش از ۷هزار مورد تولید محتوا انجام شده و کتب در مورد شهدا و موضوعات معنوی در بیمارستان ها توزیع گردید و به جهت ترویج روحیه معنوی دعا و تضرع متن دعای هفتم صحیفه، احادیث پزشکی و در خصوص وجوب تجهیز میت مخصوصا اموات کرونایی فتوای مقام معظم رهبری  تکثیرشده و در اختیار مردم قرارگرفت.

حضور ۲۲ هزار طلبه بسیجی برای خدمت به مردم در نبرد با کرونا

فعالیت جهادی ۷۲ هزار ساعتی طلاب در بیمارستان ها

وی یادآور شد: با توجه به محدودیت های کرونایی و تعطیلی عزاداری در ماه محرم و ایام فاطمیه و ماه رمضان ۴هزار روضه خانگی برگزار گردید و تبلیغ چهره به چهره توسط طلاب انجام شد و احکام مبتلا به برای مردم بیان  و همچنین برای ادای نماز اموات کرونایی نیزیک میلیارد و دویست میلیون ریال وجه نقد جمع‌آوری شده و نماز اموات کرونایی خوانده تا دین آن ها ادا گردد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان اصفهان در ادامه از مشارکت روحانیون در اجرای طرح غربالگری سردار دلها حاج قاسم سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: روحانیون بسیجی در ایستگاه های سلامت نیز حضور خوبی داشتند و در فضای مجازی نیز با راه اندازی وب سایت وبلاگ ،هشتگ و پویش های مختلف خدمت کردندونزدیک به ۱۲۰میلیون ریال برای آزادی زندانیان اهدا گردید.

حجت الاسلام نوری از حضور ۱۹۰ طلبه در۱۵بیمارستان استان خبرداد و افزود: بیش از ۷۲ هزار ساعت این طلاب در بیمارستانها فعالیت جهادی داشتند و همچنین ۶۰ نفر از طلاب نیز در ۴۵۰۰ ساعت در آرامستان ها فعالیت جهادی داشته و تغسیل و تدوین اموات کرونایی را عهده دار بودند.

*مشارکت ۵۰۰ طلبه در طرح غربالگری سلامت محله محور

مسئول سازمان بسیج طلاب  استان اصفهان در ادامه از سرکشی بیش از ۶۰۰ مورد از خانواده‌های اموات کرونایی یاد کرد و تصریح کرد:بیش از ۲۰۰ نفر در چند مرحله با حضور در سازمان هلال احمر و انتقال خون نذر خون داشته و خون خود را اهدا کردند ، همچنین ۵۰۰ نفر در طرح غربالگری سلامت محل محور خانه به خانه حضور پیدا کردند.

وی عنوان کرد: نزدیک به ۸ هزار سبد معیشتی، ۱۵ تن مرغ و میوه و بیش از ۶ تن برنج توسط پایگاه‌های بسیج طلاب تهیه شده و به اقشار کم درآمد اهدا گردید و بیش از سه هزار داروی امام کاظم و  توسط خیرین خوانساری بیش از ۴۰میلیون تومان عسل و ۵میلیون تومان آویشن برای تقویت کادر درمانی و گروه های جهادی تهیه و در اختیار آنها قرار گرفت.

حجت الاسلام نوری در پایان از تهیه بیش از ۵۰۰ تن محلول ضدعفونی خبرداد و گفت:در کارگاه های تولیدی بیش از چهل هزار برگ دستکش یکبار مصرف و۶هزار گان وچهل و پنج هزار برگ دستکش مورد استفاده در بیمارستان ها تولید گردید.

حضور ۲۲ هزار طلبه بسیجی برای خدمت به مردم در نبرد با کرونا

حضور ۲۲ هزار طلبه بسیجی برای خدمت به مردم در نبرد با کرونا

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha