پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ موسوعه (شرحی بر تحریر الوسیله امام خمینی ره)، برگرفته از درس های خارج فقه آیت الله مرتضوی توسط حوزه علمیه خراسان در حال تدوین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، موسوعه شرح تحریر الوسیله حضرت امام خمینی ره، برگرفته از درس های خارج فقه آیت الله مرتضوی در این حوزه در حال تدوین است.
موسوعه شرح تحریر الوسیله حضرت امام خمینی ره برگرفته از تقریرات چهل سال درس خارج فقه، آیت الله حاج سید حسن مرتضوی از شاگردان برجسته آن امام راحل توسط معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در حال تهیه و تدوین می باشد.

آیت الله حاج سید حسن مرتضوی پس از بازگشت از نجف اشرف و استفاده از محضر فقهای بزرگ حوزه علمیه نجف همچون حضرات آیات شیخ حسین حلی، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی و مرحوم امام خمینی ره و هجرت به حوزه علمیه مشهد در سال ۱۳۶۲ درس خارج فقه خود را بر مبنا و متن تحریر الوسیله استاد خویش حضرت امام خمینی ره شروع و به منظور تقویت مبانی حکومت و نظام اسلامی درس خود را با کتاب القضاء تحریر الوسیله آغاز کرد.

در بیش از چهل سال تدریس پیاپی تا کنون کتاب های قضا، حدود، قصاص، شهادات، دیات، صوم، حج، اعتکاف، دین و قرض ، حجر ، اجاره ، خلل صلاه، ربا و مسائل مستحدثه را مورد بحث قرار گرفته صدها طلبه فاضل و مدرس و شخصیت برجسته علمی و فرهنگی پرورش یافته درس های این استاد برجسته در حوزه علمیه خراسان می باشند.

هم اکنون گروهی از شاگردان برجسته آیت الله مرتضوی زیر نظر معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در تدوین تقریرات درس این استاد برجسته به دو زبان فارسی و عربی فعالیت دارند و پیش بینی می شود مجموعه دروس گفته شده به بیش از چهل جلد برسد. گفتنی است، در آینده ای نزدیک شرح تحریر الوسیله کتاب الحجر در دو جلد و کتاب الحج در یک جلد اول منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha