شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کاظمی

حوزه/ مسئول سابق موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای احیای موقوفات باید مجاهدت کرد، گفت: در بحث موقوفات که همه حوزه های علمیه دغدغه دارند این است که باید مبارزه به معنای مجاهدت کردن باید صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید ابوالفضل کاظمی، عصر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان فارس که در مجتمع مفتاح مشهد برگزار شد، حوزه علمیه خراسان بیش از ۱۸۰ مدرسه دارد، اظهار کرد: شاید گام های تحولی که در حوزه لازم بود برداشته شود و حوزه های علمیه خیلی دیر به فکر آن افتادند تحقق طلاب در خصوص منابع پایدار بود.

وی در ادامه اضافه کردادامه دادوزه علمیه را نداشتیم آغاز به کار کردیم و تا روز گذشته که معارفه مسئول جدید بود گام های بسیار مثبتی را داشتیم.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه خراسان با اشاره به آمار شش ماه گذشته موقوفاف حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در حوزه واحد های مسکونی، حدود ۱۴ هزار متر واحد مسکونی وقف جدید ایجاد شده است، حدود ۱۷ مدرسه علمیه توسط وقف ایجاد کردیم که یک گام اساسی بود.

وی افزود: در بحث ساختمان های آموزشی ۶۷ هزار متر مربع ایجاد شده است، در بحث زمین های آماده برای احداث مدارس علمیه، بیش از ۱۵۰ هزار متر زمین آماده برای فعالیت های آموزشی داریم، همچنین زمین های زراعی در اختیار بیش از ۸۰ هکتار است، همچنین در بهره وری نیز بسیار مطلوب عمل کرده ایم.

حجت الاسلام کاظمی خاطرنشان کرد: شامل ۴۰ هزار متر مربع باغ ویلا در اختیار حوزه علمیه قرار گرفت، در بحث موقوفات که همه حوزه های علمیه دغدغه دارند این است که باید مبارزه به معنای مجاهدت کردن باید صورت گیرد.

وی، موانع احیای موقوفات را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: نخستین مشکلی که در احیای موقوفات داریم نداشتن سمت حقوقی است، همچنین قوانین دست و پا گیر در اوقاف مانع احیای آن می شود.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین الملل حوزه علمیه خراسان عنوان کرد: جسارت و شهامت برای احیای حق، و داشتن ساز و کار حقوقی از جمله دیگر مورادی است که برای احیای موقوفات باید وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha