پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ نشست تخصصی بررسی کارکرد ادبیات داستانی امربه معروف و نهی از منکر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: ما باید بتوانیم مردم جامعه را با مفاهیمی همچون مقاومت همراه کنیم؛ این منطق به طور ویژه باید به قشر جوان و نوجوان جامعه منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین روح الله مختاری در نشست تخصصی کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکی از مترقی ترین دستورات دین مبین اسلام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است؛ در ارتباط با این فریضه در قرآن کریم آمده است: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیَاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ».

وی افزود: در سال گذشته اولین کنگره شعر امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد؛ در قدم دوم ادبیات داستانی و سپس ادبیات نمایشی مورد پیگیری این کنگره است.

رئیس کنگره ملی شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: دبیرخانه این کنگره دائمی است و بنا داریم این برنامه در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد.

وی گفت: در رمان و داستان یک همزادپنداری جدّی بین شخصیت های داستان و مخاطبین آن به وقوع می پیوندد؛ به ویژه زمانی که رمان به خوبی و به طور دقیق نوشته شده باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری تصریح کرد: ما باید بتوانیم مردم جامعه را با مفاهیمی همچون مقاومت همراه کنیم؛ این منطق به طور ویژه باید به قشر جوان و نوجوان جامعه منتقل شود.

وی افزود: رمان «دره گوزن ها» را در طول ۱۱ ساعت و در ۳۱ صفحه نوشتم و نوشتار آن از دغدغه هایی در باب مسائل اجتماعی سیاسی روز سرچشمه گرفت.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت: کنگره شعر و داستان امر به معروف و نهی از منکر کاملاً مردمی بوده و تاکنون هیچ گونه بودجه دولتی دریافت ننموده است.

وی در پایان گفت: در حاشیه این کنگره در تلاش هستیم تا به زودی اولین شماره مجله ای که برای اهل ادب انقلابی است و می تواند تریبونی برای انتشار آثار آنان باشد را به چاپ برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha