جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مهدی امینی خواه

حوزه / یک بازیگر گفت: بازیگری که با تکیه به اخلاقیات زیست می‌کند ماندگاریش در هنر زیاد نخواهد بود.

مهدی امینی‌خواه، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، راز ماندگاری یک بازیگر را پایبندی به اخلاقیات توصیف کرد و گفت: برای اینکه بازیگری بتواند در هنر این سرزمین ماندگار شود، شرایط مختلفی وجود دارد، اما مهمترین شکل آن را در پایبندی به اخلاقیات می‌توان توصیف کرد، چراکه هنرمندی که به اخلاقیات پایبند باشد، مورد احترام مردم هم واقع  خواهد شد و همین عامل سبب دوام او در کارش می‌شود.

وی افزود: بازیگران بسیاری وارد سینما و تلویزیون شده‌اند که برای خود نام و آوازه‌ای هم دست و پا کرده‌اند، اما باید دید آیا توانسته‌اند آن را حفظ کنند؟ چون معتقدم ماندگاری امری است که از عهده هر فردی بر نمی‌آید. نکته دیگر اینکه هنرمند باید مردمی باشد و خود را از مشکلات آنها دور نداند، چون هنرمندی که زندگی جدا از مردم دارد، هیچگاه نخواهد توانست در قلب آنها نیز جا باز کند.

امینی‌خواه ادامه داد: بازیگری که تنها معیارش مادیات است هم نخواهد توانست در هنر دوام بیاورد، زیرا با توجه به شرایطی که در کشور وجود همه مردم از جمله هنرمندان باید بتوانند با کمبودها بسازند، والا اگر بازیگری بخواهد تنها به فکر دستمزد بالا باشد مطمئن باشید نخواهد توانست در حضور متداومی در کارهای نمایشی داشته باشد.

وی درباره حضور هنرمندان در فضای مجازی گفت: زندگی در فضای واقعی در جریان است و فضای مجازی نمی‌تواند اساس زندگی را تشکیل دهد، بنابراین هنرمند نیز باید ملاکش جامعه پیرامون خود باشد و در فضای مجازی به گونه‌ای عمل نکند که جامعه و عرف از او انتظار ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha