جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمیته نفت قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر آغاز به کار کرد

حوزه/ کمیته نفت قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر، با حضور کارشناسان حوزه اقتصاد و نفت از سوی مدرسه علمیه الغدیر اهواز، آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست آغاز به کار کمیته نفت قرارگاه مردمی و جهادی الغدیر، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، کارشناسان حوزه اقتصاد و نفت، در اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عیسی نویری، کارشناس ارشد مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: وزیر نفت فعلی اقدامات بزرگی علیه خوزستان انجام داده است؛ به‌طوری‌که مبنای تمرکز و استخدام نیروهای فنی استانی را با تعطیلی آموزشکده‌های فنی از بین برد. همچنین مرکزیت دانشگاه نفت را از بین برد و تربیت نیرو را به خارج از استان برد، مناطقی که دسترسی به مناطق نفتی ندارند.

نویری ادامه داد: حق آلایندگی مناطق نفت‌خیز بیش از ۱۳ سال است که پرداخت نکرده است، همچنین ۳ در هزار نفت و مسئولیت‌های اجتماعی نیز پرداخت نشده‌اند.

در ادامه، سعید مجدم مشاور رئیس شرکت ملی حفاری گفت: در وزارت مسئولیت‌های اجتماعی داریم که متأسفانه فقط به شرکت نفت محدود شده و نقش شرکت‌های گاز، پتروشیمی، پالایش و لوله و مخابرات مغفول مانده است.

مجدم با اشاره به طرح نگهداشت و افزایش تولید مناطق نفت‌خیز جنوب (طرح ۲۸ مخزن) گفت: این طرح ثمره‌ای برای استان ندارد، زیرا قبلاً اشتغال‌زایی در استان در تربیت نیروی بومی از طریق دانشگاه نفت صورت می‌گیرد اما این مرکز از سوی وزیر نفت فعلی تعطیل شده است.

وی با تأکید بر ضرورت تجدیدنظر در امتیازبندی شرکت‌های بومی، خواستار الزام شرکت‌ها به استقرار در استان شد و افزود: مالیات قراردادهای نفتی در استان هزینه نمی‌شود و اگر این مسئله محقق شود اتفاق بزرگی رخ می‌دهد.

در پایان نیز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه خرابکاری‌های اقتصادی، به دلیل وجود مافیاهای مختلف است، گفت: جهش تولید با وجود مافیای واردات امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha