شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / مراسم گرامیداشت قیام خونین و تاریخ ساز یوم الله 15 خرداد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نباید فرهنگ ۱۵ خرداد تعطیل یا کم رنگ شود، این قیام عامل حیات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر امروز در مراسم بزرگداشت قیام شهدای ۱۵ خرداد و ارتحال امام راحل در صحن مدرسه فیضیه قم اظهارکرد: به تعبیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، روز ۱۵ خرداد مطابق با روز عاشورا بود، روز ۱۵ خرداد آغازی بی پایان بود همانند عاشورا در محرم سال ۶۱ هجری که شعار «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» و «انی احامی ابدا عن دینی» را تبیین و نهادینه ساخت.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همانطور که عاشورا روح مقاومت، ایستادگی و شهادت را بنیان نهاد، قیام مردمی ۱۵ خرداد نیز همانند روز عاشورا مبارزه با ظلم، استبداد و مقاومت در برابر بیگانگان را در میان جامعه اسلامی قوت بخشید و این انقلاب به برکت همان عاشورا و یاحسین گفتن ها بود که ما را از یا حسین به باحسین رهنمون بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ ما اسلام و انقلاب را داشتیم ولی رکن رکینی در این روز رقم خورد که منجر به فروپاشی رژیم ستم شاهی گردید و آن فرهنگ عاشورا و حضور پرشور مردم بود که به حمایت از امام خمینی(ره) در کشور شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد خاطرنشان کرد: با شکل گیری این قیام خونین نهضت ایثار، شهادت، ایستادگی و «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» در انقلاب اسلامی قوت و رنگ و بوی واقعی به خود گرفت.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ۱۵ خرداد، سالروز تجلی فرهنگ حسینی بود، امروز مردم ایران اسلامی ۵۸ سالگی خود را از قیام ۴۲ خرداد و ۴۲ سالگی استقرار نظام و حکومت اسلامی را درک می کنند و از همان روزهای استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران همچون خاری در چشم بدخواهان بود تا کنون، بطوریکه طی این چهاردهه از هیچ خیانت، خباثت و خدعه ای دریغ نکردند و اگر تاریخ را ببینید همیشه از ملت ایران طی این چهاردهه سیلی محکم خورده اند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید هر سال بهتر و با شور بیشتری وقایع انقلاب را پاسداری کنیم و برای نسل آینده به خوبی تبیین کرد، اظهارداشت: نباید فرهنگ ۱۵ خرداد تعطیل یا کم رنگ شود، این قیام عامل حیات انقلاب اسلامی است، این فیضیه عزیز، شهدای گلگون کفن این مدرسه مبارکه و صحنه هایی که همه ما شاهد بوده یا برایمان بازگو کرده اند در این مدرسه مبارک، باید برای همه دوران و نسل ها بازگو و تبیین گردد.

وی تصریح کرد: این نظام و انقلاب اسلامی به پشتوانه همین خون ها، رشادت ها، ایثارگری و شهادت ها در صحنه های مختلف رویارویی با دشمنان اسلام و انقلاب پیشرو بوده و پرچم اسلام را استوار نگه داشته است، مبادا مشکلات و مسائلی که ناشی از سوء مدیریت برخی افراد در کشور است را به پای نظام و انقلاب بنویسیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تأکیدکرد: ما با انقلابی که امام خمینی(ره) با همراهی و رشادت های مردم به وقوع پیوست به اسلام رسیدیم و همین انقلاب ما را به حیات طیبه رساند. امام راحل و بنیانگذار انقلاب اسلامی حق حیات به حوزه، جامعه و حتی جامعه بشری عطا کرد و به اعتراف خود دشمنان، این انقلاب بسیاری از سنگرهای کلیدی دنیا را یکی پس از دیگری فتح کرد و می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با قدردانی و تحسین مردم ایران اسلامی که با بصیرت و مقاومت در برابر همه تهاجم فکری و فرهنگی دشمن ایستادند و فریب دشمنان را نخوردند، تصریح کرد: مردم در برابر فشارها، تحریم‌ها، تهدیدها، فتنه‌ها و نیز در برابر همه هجمه‌های دشمنان معجزه آسا ایستادند؛ لذا این بصیرت و مقاومت مردم بوده است که نظام ولایی را ۴۰ ساله کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تاکید بر اینکه بصیرت و مقاومت مردم کاری کرده است که نظام ولایی دهه پنجم عمر خود را ببیند، افزود: آمریکایی‌ها اعتراف کردند انقلاب اسلامی مرگ تدریجی ما را رقم زده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که مهم‌ترین قوه تأثیرگذار قوه مجریه است و باید یک تحول در قوه مجریه به وجود بیاید، خاطرنشان کرد: اصل حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات مهم است لذا سیاست نظام و رهبری حضور حداکثری امت در انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی به تبیین حضور حداکثری در انتخابات هم پرداخت و تاکید کرد: حضور حداکثری در انتخابات تقویت کننده اقتدار ملی، امنیت ملی، موجب عقب نشینی دشمنان، تأمین کننده منافع ملی، عامل عزت و سربلندی و حل مشکلات است لذا راه حل مشکلات حضور هوشمندانه تغییر ساز است.

سه شاخص انتخاب تحول آفرین کدامند؟

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که باید امید، نشاط، سرزندگی را بین مردم ترویج کرد، گفت: نابسامانی‌ها قابل حل است. اما دشمن در تلاش است تا مردم فقط نابسامانی‌ها را ببینند و موفقیت‌های انقلاب را نبینند؛ لذا یکی از موفقیت‌های مهم انقلاب به ذلت کشاندن آمریکا در منطقه است.

وی با بیان اینکه یک انتخاب تحول آفرین می‌تواند مشکلات را حل کند، خاطرنشان کرد: سه شاخص برای ریاست جمهوری مطرح است که عبارتند از: «ولایتمداری»، «روحیه انقلابی و جهادی» و «کارآمدی»؛ لذا مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که اولاً از جنس حاج قاسم باشد، ثانیاً، دارای روحیه جهادی، انقلابی و مقاومت باشد. رئیس جمهوری که قدرت فساد ستیزی داشته باشد و خسته نشود؛ و در آخر اینکه کار آمد بوده و بتواند از ظرفیت داخلی و فرصت‌ها استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه سپاه و بسیج خود را هزینه انقلاب می‌کند چرا که یک فرهنگ است افزود: گفتمان امام و رهبری در برابر گفتمان وابسته ایستاد و آن را محکوم کرد و این را تجربه چهل ساله نشان داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه منزلت و سرمایه اجتماعی سپاه هزینه جریان‌های سیاسی و افراد نخواهد شد، تاکید کرد: سپاه و بسیج هیچ گونه ورود مصداقی در انتخابات ندارد؛ و نباید به غوغاسالاری‌های دشمن اعتنا کرد لذا سپاه و بسیج از شاخص‌ها دفاع می‌کنند، اما نه گرایشی به کسی دارند و نه کسی را تخریب می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با تصریح براینکه باید انسجام جبهه انقلاب را مطالبه کرد و در این مقوله وحدت رویه داشت، گفت: انتخابات عرصه بزرگی از تجلی مردم سالاری دینی است و نقش مردم را در انقلاب را بیان می‌کند که از آثار فراوان حضور حداکثری در انتخابات، پشتوانه پیشرفت کشور و برداشتن گام‌های بعدی، عامل وحدت، افزایش روحیه جهادی و بین المللی، افزایش عزت و اقتدار کشور، و نیز دفع کننده دشمنان است.

وی با بیان این مطلب که مردم سختی و فشار زیاد دیدند، اما از انقلاب خسته نشدند و ایستاده‌اند تا کمر دشمن را بشکنند، افزود: استکبار و دشمنان، ایران را به آهوی خسته تشبیه کردند و گفتند اگر به آن فرصت بدهند فرار می‌کند، اما باید به آن‌ها بگوییم ایران اسلامی در برابر گرگ‌های استکباری نه خسته است و نه اهل فرار بلکه ایستاده است و تا کمر دشمنان را نشکند از پای نخواهد نشست.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی تصریح کرد: راه عبور از مشکلات کنونی قهر کردن با صندوق های رای نیست بلکه راهکار عبور از معضلات و نارضایتی های کنونی حضور پرشور مردم برای بسترسازی برای تحولات بزرگ در کشور است.

وی اضافه کرد: در دموکراسی غربی، مهندسی انتخابات وابسته به تبلیغات و خواسته های نظام سرمایه داری است و امروز در انتخابات آمریکا منافع اقتصادی دو حزب قالب مردم را پای صندوق های رای می کشد، اما در نظام اسلامی اصالت در انتخابات بر بصیرت مردم است و صرف تبلیغات و فضاسازی ها نباید بر اصل بصیرت در انتخاب فرد اصلح تاثیر بگذارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد:بسیاری از فضاسازی های تبلیغاتی صادقانه و درست نیست و افرادی که از تقوای لازم برخوردار نباشند در این فضاها سوار شده و آشکارا دروغ گفته و وعده های غیرقابل عمل می دهند.

وی ادامه داد: باید سطح بصیرتی مردم در حدی افزایش یابد که مردم تحت تاثیر فضاسازی های ایام انتخابات قرار نگیرند و در زیر پرچم هر تبلیغی سینه نزنند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: این انتخابات از جنبه امنیت ملی، اقتدار و بسترسازی تحولات عظیم برای بهبود بی اعتمادی ها، دلسردی ها و مشکلات اهمیت بسیاری دارد و از طرف دیگر می تواند با کاهش مشارکت، موجبات سوء استفاده جبهه استکبار تبدیل شود.

وی گفت: اینکه زمان مناظرات انتخاباتی بخاطر مسابقه تیم ملی فوتبال در مقدماتی جام جهانی قطر به شب شهادت امام صادق(ع) تغییر می کند نمونه هایی از تغییرات نرم فرهنگی در کشور است.

نماینده ولی فقیه در سپاه یادآور شد: دشمن تلاش دارد ذائقه فرهنگی مردم را تغییر دهد تا با سرگرم کردن آنها به امور دنیوی آنها را از سنگر و آرمانهای اصیل انقلاب دور نگه دارد در حالی که سوخت رسان اصلی کشور مردم هستند و بدون آنها نمی توان کاری را در کشور به پیش برد.

وی گفت: مردم به دلیل مشکلات و به ویژه تبعیض ها مردم ناراضی و دلگیر هستند و به همین دلیل شورای نگهبان امسال بدون مصلحت اندیشی به احراز صلاحیت ها دست زده است. عده ای که پیش از این شورای نگهبان را به دلیل برخی احراز صلاحیت ها مورد نقد قرار می دادند در انتخابات پیش رو این نهاد را به خاطر کنار گذاشتن مصلحت اندیشی و پایبندی کامل به موازین و قوانین شرعی مورد هجمه و انتقاد قرار می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: انقلاب اسلامی از نظر بعد بین المللی در بهترین شرایط قرار دارد و تنها نگرانی ما مشکل و وضعیت مدیریت در داخل کشور است و برخی از مدیران عملا نمی خواهند کاری برای مردم و کشور انجام دهند و مشکل فراتر از ندانستن مدیران به اصول و ضوابط مدیریتی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ابراز داشت: علت بی انگیزگی مردم برای حضور در پای صندوق های رای عملکرد ضعیف دولتمردان است، ولی آنها با تبلیغات ناجوانمردانه می خواهند کاهش مشارکت را به پای حوزه های علمیه، انقلاب، شورای نگهبان و دین بنویسند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha