چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 962467
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲
تصاویر / مراسم بزرگداشت واقعه فیضیه در قم مصادف با ۲۵ شوال سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)

حوزه/ مراسم یادبود شهدای حمله دژخیمان رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه از سوی بیت آیت الله العظمی گلپایگانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیین عزاداری شهادت امام صادق (ع)  وشهدای مدرسه فیضیه در سال ۴۲توسط بیت مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی با حضور نمایندگان مراجع عظام تقلید و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین  مؤمنی برگزار شد.

 این مراسم، عصرگاه یکشنبه طبق برنامه همه ساله در یادبود شهدای  واقعه حمله دژخیمان رژیم شاه به مراسم مدرسه فیضیه در سالروز شهادت امام صادق (ع) در دوم فروردین سال ۱۳۴۲ که سبب به شهادت رسیدن جمعی از اساتید و طلاب حوزه علمیه، برگزار شد.

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی بود. وی در این مراسم عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران همانند انقلاب دینی دارای چند مرحله بود که مرحله اول آن بعثت پیامبر، واقعه غدیر، انقلاب امام حسین (ع) و انقلاب علمی امام صادق (ع) بود.

وی ادامه داد: این انقلاب چند راهبرد کوتاه ‌مدت، میان‌ مدت و بلندمدت داشت که راهبرد بلندمدت آن به ظهور حضرت قائم(عج) ختم می‌شود و انقلاب اسلامی ایران نیز در این راستا بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امام صادق (ع) بنیان‌گذار مکتب تشیع است و مکتب  جهانی امام صادق(ع) چراغ راه بشریت شد و این نور گرامی طی سالهای مدید با صیانت علمای راستین نقش آفرینی جامعی در جهان اسلام داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha