جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گردهمایی ائمه جمعه خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه ائمه جمعه برای جلب مشارکت مردم در انتخابات تکلیف دارند، گفت: باید امامان جمعه معیارهای امامین انقلاب و شاخص‌های اصلح را بیان و فضا را برای حضور گسترده مردم آماده کنند؛ البته حق ورود به مصادیق و تبلیغ شخص را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، امروز در شصت و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه استان، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، بر اخلاق‌مداری در جریان رقابت‌های انتخاباتی تأکید کرد و افزود: این امام همام می‌فرمایند: کسی که به دنبال بردن آبروی دیگران باشد خدا هم رعایت حال او را نخواهد کرد، اما اگر حافظ آبرو و حرمت دیگران باشیم خداوند هم حرمت ما را حفظ می‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید نامزدها و ستادها، انتخابات را در مسیر اخلاقی پیش ببرند، اظهار کرد: خدای‌ناکرده فضای انتخابات به‌گونه‌ای نشود که گناهان زبانی، فکری و عملی مرتکب شده و از مسیر اخلاق خارج شویم؛ زیرا در این صورت هیچ‌کدام برنده نخواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به رسالت امامان جمعه در زمینهٔ انتخابات، با بیان اینکه ائمه جمعه برای جلب مشارکت مردم در انتخابات تکلیف دارند، افزود: در این راستا باید امامان جمعه معیارهای امامین انقلاب و شاخص‌های اصلح را بیان و فضا را برای حضور گسترده مردم آماده کنند؛ البته حق ورود به مصادیق و تبلیغ شخص را ندارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با تأکید بر اینکه نخستین اولویت ما بحث مشارکت مردم در انتخابات است، اظهار کرد: در بسیاری از جاهای دنیا مشارکت مردم در انتخابات اندک بوده و حساسیتی هم بر روی آن‌ها نیست، اما در مورد کشور ما به دلیل وجود دشمنان قسم‌خورده و صف‌آرایی جبهه استکبار در برابر نظام اسلامی، موضوع تفاوت دارد.

وی ادامه داد: اگر مشارکت مردم در انتخابات اندک باشد دشمنان بر روی آن مانور داده و آن را دست‌مایه تخریب و حمله به نظام قرار می‌دهند، هرچند گاهی اوقات در داخل کشور هم افرادی هستند که در موضوع مشارکت مردم در انتخابات، تحلیل‌های غلطی ارائه داده و سیاه نمایی می‌کنند، اما به فضل الهی و با هوشیاری و بصیرت مردم، بار دیگر در انتخابات ۲۸ خرداد شاهد حضور باشکوه و گسترده مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: در این راستا باید همه ائمه جمعه و مسئولان و فرمانداران و نخبگان جامعه تلاش کرده و به‌خصوص در دو بخش آماده‌سازی برای مشارکت بیشتر و بیان شاخص‌ها به‌صورت ویژه فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha