پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: به دلیل حساسیت فوق‌العاده انتخابات و نقش تعیین‌کننده آن در سرنوشت کشور، انتخابات برای دشمن بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل بسیاری از توطئه‌ها و عملیات‌های مخرب دشمن، دقیقاً برای مقطع و موقف انتخابات طراحی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسئولان استانی، با اشاره به انتخابات پیش رو، بر رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آن‌ها تأکید کرد و گفت: قدرت برای خدمت مبنای اخلاق سیاسی است.

وی اضافه کرد: در آموزه‌های اسلام کرسی قدرت در نظام الهی برای خدمت است و نباید برای رسیدن به آن از هر وسیله‌ای استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه شاخص‌ترین مستند این اصل اسلامی این بیان بلند حضرت سیدالشهدا (ع) است، ادامه داد: امام حسین (ع) در خطبه‌ای با صراحت هدف از فعالیت سیاسی خود را چنین بیان فرمودند: «اَللّهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ إِنَّهُ لَمْ یَکُنْ مَا کَانَ مِنَّا تَنافُساً فِی سُلْطان، وَ لا التماساً مِنْ فُضُولِ الْحُطامِ، وَ لکِنْ لِنَرَی الْمَعالِمَ مِنْ دِینِکَ، وَ نُظْهِرَ الاِصْلاحَ فِی بِلادِکَ، وَ یَأْمَنَ الْمَظْلُومُونَ مِنْ عِبادِکَ، وَ یُعْمَلُ بِفَرَائِضِکَ وَ سُنَّتِکَ وَ أَحْکامِکَ»؛ یعنی خداوندا تو شاهدی آنچه ما انجام می‌دهیم برای رقابت و به چنگ آوردن ثروت و مال نیست بلکه هدف ما آن است که نشانه‌های دین تو را آشکار سازیم و جامعه را اصلاح کنیم تا بندگان مظلومت آسوده باشند و فرایض و سنّت‌ها و احکامت مورد عمل قرار گیرد.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه افزود: اخلاق انتخاباتی نماد ارزیابی خصال ملی کشور است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب: «انتخابات یکی از آن زمینه‌هایی است در کشور که هم می‌تواند مایه اعتلا و آبرو بشود، هم می‌تواند مایه ضعف و سستی و ایجاد مشکلات بشود».

وی با بیان اینکه اخلاق انتخابات خنثی‌کننده توطئه‌های دشمن است، اظهار کرد: یکی از موهبت‌های اخلاق انتخاباتی دشمن‌شکن بودن آن است، زیرا به دلیل حساسیت فوق‌العاده انتخابات و نقش تعیین‌کننده آن در سرنوشت کشور، انتخابات برای دشمن بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل بسیاری از توطئه‌ها و عملیات‌های مخرب دشمن، دقیقاً برای مقطع و موقف انتخابات طراحی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: دشمن در محاسبات خود به‌درستی به این تحلیل رسیده است که اگر بتواند به هر طریق ممکن انتخابات را تخریب و یا در روند آن اخلال کند، در رسیدن به اهداف شیطانی خود بسیار موفق خواهد بود.

وی تصریح کرد: نکته قابل توجه اینجاست که بستر و زمینه اصلی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن عمدتاً در فضای بی‌اخلاقی و بداخلاقی شکل می‌گیرد، به همین جهت یکی از ابعاد و فواید مهم اخلاق انتخابات ناکامی دشمن در نقشه‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: به توصیه رهبر معظم انقلاب در انتخابات همه باید با کرامت رفتار کنند چه آن‌هایی که نامزد می‌شوند، چه آن‌هایی که طرفدار آن‌هایند و چه آن‌هایی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند و جناح‌های مختلف کشور، بداخلاقی، بدگوئی، اهانت و تهمت و ... را مطلقاً راه ندهند، زیرا این از آن چیزهایی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha