سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ همایش انتخاباتی حوزویان دیار حاج قاسم

حوزه/ دبیر نهضت جهانی نهج البلاغه گفت: در این چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرجا که انقلابی عمل کرده ایم به موفقیت رسیده ایم و هرکجا که غیرانقلابی عمل نموده ایم به مشکلات جدی برخورده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع عصر روز دوشنبه در همایش انتخاباتی «حوزویان دیار حاج قاسم» که از سوی مجمع نمایندگان و تشکل ها روحانیت استان کرمانِ حوزه علمیه قم و در سالن همایش های غدیر مجتمع یاوران مهدی برگزار شد گفت: در سال ۲۰۰۰ میلادی سازمان CIA گزارشی را به کاخ سفید داد که در آن آمده بود اگر جمهوری اسلامی ایران را تا سال ۲۰۲۵ از بین نبریم همانند شوروی سابق دچار فروپاشی خواهیم شد.

وی افزود: در اردیبهشت سال ۹۷ اندیشکده راهبردی هووِر، تحلیلی را ارائه می دهد و ایران را بزرگترین تهدید برای جهان سلطه می داند؛ در ادامه این تحلیل یک استراتژی نیز مبنی بر لزوم ایجاد تنش در داخل ایران برای از بین بردن آن مطرح شده است.

دبیر نهضت جهانی نهج‌البلاغه بیان داشت: امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ۲۵ نهج البلاغه از افراد ساده لوح و احمق به خداوند شکایت می برند.

وی گفت: پس از حضرت علی علیه السلام آن افراد به سرنوشت بسیار سختی دچار شدند و امیرالمؤمنین نیز این پیش بینی را در خطبه ۲۵ داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع اظهار کرد: باید دقت داشته باشیم که از زمانی به بعد ادبیات مقام معظم رهبری به انقلابی و غیرانقلابی تبدیل شد.

وی عنوان داشت: در این چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی هرجا که انقلابی عمل کرده ایم به موفقیت رسیده ایم و هرکجا که غیرانقلابی عمل نموده ایم به مشکلات جدی برخورده ایم.

کارشناس نهج البلاغه گفت: در سال های اخیر رئیس جمهور حال حاضر ایران اسلامی، مشروعیت حکومت اسلامی را با استناد به روایت امیرالمؤمنین در خطبه شقشقیه بر پایه مقبولیت نزد مردم معرفی کرد؛ و این در حالی است که امیرالمؤمنین علیه السلام در این خطبه مشروعیت و مقبولیت را با صراحت از یکدیگر تفکیک نموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: در روز ۱۲ فروردین موضوع رفراندوم را مطرح می کنند اما موضوع آن را معین نمی نمایند؛ بنا به نامه ششم نهج البلاغه در دوران حکومت امیرالمؤمنین علیه السلام اولین کسی که موضوع رفراندوم را مطرح کرد معاویه بود و امیرالمؤمنین نیز پاسخ وی را داده اند.

وی گفت: وقتی می بینیم که تمام تلاش دشمنان انقلاب اسلامی بر روی عدم مشارکت مردم تمرکز کرده اند باید این موضوع را جدّی گرفت و در انتخاب نامزد اصلح دچار تردید نشویم.

دبیر نهضت جهانی نهج‌البلاغه بیان داشت: راهبردی که در روز ۱۴ خرداد سال جاری مقام معظم رهبری بیان نمودند تمرکز بر روی ترغیب مردم بر مشارکت در انتخابات پیش رو بود.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در این دور انتخابات بیش از سایر ادوار با صراحت به بیان شاخص های کاندیدای اصلح پرداخته اند افزود: ما به براحتی می توانیم با استفاده از این بیانات به انتخاب اصلح برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع اظهار کرد: تخریب انگیزه و امید بچه های انقلاب یکی از حربه های حال حاضر دشمنان انقلاب اسلامی است.

وی گفت: مسئولیت ما پس از انتخابات تمام نمی شود و همه ما مردم ایران می بایست بعد از انتخاب رئیس جمهور نظارت عمومی بر اعمال وی داشته باشیم.

این کارشناس نهج البلاغه عنوان داشت: بنابر فرمایش حضرت علی علیه السلام اگر می خواهیم وضعیت جامعه اصلاح شود باید کارگزاران صالحی برای مملکت روی کار بیایند و مردم هم بر آن نگاه و نظر صحیح خود استقامت داشته و از آن برنگردند.

وی در پایان گفت: از تبلیغ واهی و وعده دادن به مردم بپرهیزیم؛ باید واقع نگر بود و برای حل مشکلات و رسیدن به آرمان های انقلاب تلاش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha