شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
طغیانی

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: دشمن پارادیم فکری حاکم بر اقتصاد کشور را آموخته و این چون لو رفتن نقشه عملیات پیش از برگزاری عملیات در جنگ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مهدی طغیانی صبح امروز در کرسی آزاد اندیشی «انتخابات و اقتصاد مقاومتی» که به همت معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان تشکیل شد، اظهار کرد: تورم در سال ۹۹ رکورد خودرا نسبت به ۳۰ سال گذشته زد، همچنین از سال گذشته تا کنون قدرت خرید مردم تقریبا ۳۰ درصد از دست رفته است، بیکاری فارغ التحصیلان  و عدم بهبود کسب و کار از اهم مطالبات  مردم است.

وی بیان کرد: فقر گسترده تر شده است و شکاف طبقاتی در جامعه وسیع تر گشته استو همه این مشکلات ناشی از پارادیم فکری منطبق بر برخی از سیاست ها و تصمیمات دولت ها بوده است، پارادیم فکری اینگونه است که برای حل مشکلات اقتصادی کشور باید بیرونی ها حل کنند و عملها براین اساس شکل می گرفت.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: در هشت سال گذشته پارادیم فکری حاکم بر اقتصاد کشور ما پارادیم وابستگی به غرب بوده است و لازمه آن را اصلاح روابط ما با دنیا مطرح میکنند، که به انحاء مختلف رئیس جمهور کشور این پارادایم را بیان کرده است چرا که او احساس میکند رفع مشکلات زیستی، آب، معیشتی و اقتصاد و ... در اجرای برجام است.

وی افزود: در پارادیم فکری دولت در هشت سال گذشته، تعامل و ارتباط با دنیا مطرح نیست، فقط ارتباط و تعامل با غرب مطرح است. در این پارادیم فکری، دیگر اولویت شما ارتباط با کشورهای همسایه نیست، حل کردن مشکل کالاهای دپوشده در گمرک ها نیست و دست به خود تحریمی می زنیم.

طغیانی با اشاره به برخی از مشکلات صادرکننده ها و واردکنندگان و موانعی که برسر راه تولیدکنندگان وجود دارد، گفت: پارادیم حاکم براین موضوع بوده که وارد کردن کالا را بر تولید در داخل کشور اولویت قرار می داده است.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: رویکرد سیاست های جهاد کشاورزی در این پارادیم فکری حاکم بر اقتصاد کشور بر اقتصاد مقاومتی نیست و از این بابت میزان وابستگی ما به خارج بیشتر شده است.

وی ابراز کرد: براین اساس دشمن پارادیم فکری حاکم بر اقتصاد کشور را آموخته و این چون لو رفتن نقشه عملیات پیش از برگزاری عملیات در جنگ است.

نماینده مردم اصفهان خاطرنشان کرد: تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور این است که نقطه مختصاتی این پارادیم باید به داخل کشور به جای خارج باشد.

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس  افزود: پارادیم فکری اقتصاد مقاومتی، راه حل بی اثرکردن تحریم ها و رفع موانع  و مشکلات اقتصادی است که دراین پارادیم تولید محور قرار میگیرد و نامگذاری سالها توسط رهبری براین اساس بوده است.

وی تاکید کرد: یکی دیگراز مشکلات کشور تنظیم و ساماندهی کانال های توزیعی متناسب با هر فرد جامعه است، باید مسیر توزیعی مشخص برای هر فرد برای دریافت محصولات و کالاهای اساسی مشخص شود تا مانع از صف های طولانی شود.

طغیانی ادامه داد: تغییر در عرصه ریاست جمهوری برای تغییر پارایم فکری حاکم بر حل مسائل اقتصادی کشور لازم و ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha