پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیمارستان مادر

حوزه/ هم‌زمان با ایام دهه کرامت مرحله نخست بیمارستان مادر قم با دستور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هم‌زمان با ایام دهه کرامت مرحله نخست بیمارستان مادر قم ظهر امروز با دستور رئیس‌جمهور در منطقه پردیسان به بهره‌برداری رسید.

آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، بهرام سرمست استاندار قم  و جمع دیگری از مسئولان استانی در آیین حضور داشتند.

 استاندار قم در این مراسم بیان کرد: خیرین سلامت برای توسعه زیرساخت‌های درمانی در طول دو سال گذشته همواره در کنار نهادهای دولتی و سرمایه‌گذاران بخش سلامت بوده‌اند.

سرمست خاطرنشان کرد: یکی از نقاط مثبت بروز بیماری کرونا در این استان، تبدیل کردن هم‌زمان تهدید به فرصت و تکمیل زیرساخت‌های درمانی قم مانند بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان مادر بود.

بیمارستان مادر در زمینی به مساحت ۳ هکتار در ۳۴ هزار مترمربع زیربنا در ۵ طبقه احداث‌شده است، این مرکز درمانی در هشت طبقه دارای ۲۱۸ تخت بیمارستانی، ۶ اتاق عمل با ۲۶ تخت مجهز و مدرن، ۱۶ تخت اورژانس، ۱۸۲ تخت بستری، ۱۵ تخت آی سی یو، ۸ تخت سی‌سی‌یو، ۶ تخت PICU و ۴ تخت آی سی یو نوزادان دارد و شامل بخش‌های اورژانس، اتاق عمل، بستری، نوزادان، زنان و زایمان، آی سی یو، nicu، آزمایشگاه و داروخانه است.

برای ساخت و تجهیز این بیمارستان تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی هزینه شده است و با راه‌اندازی آن حدود ۳۰۰ نفر در بخش‌های مختلف مشغول به فعالیت می‌شوند.

با بهره‌برداری از بیمارستان مادر و امیرالمؤمنین(ع) طی یک سال گذشته ۴۵۰ تخت به ظرفیت تخت‌های درمانی استان قم افزوده‌شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha