چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: فضیلت زیارت فوق‌العاده است و بعد از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالاترین فضیلت زیارت به امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اختصاص دارد و به تعبیر آن امام همام هر کسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند انگار ایشان را زیارت کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در سخنرانی حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: امام رضا علیه السلام راجع به معرفی امام فرمودند امام مانند دوستی همراه، پدری مهربان، برادری که از یک مادر باشد، مادر برای طفل صغیر و پناهگاه انسان در سختی‌ها و مشکلات است.

وی با بیان اینکه ما نیاز به تکیه گاه و پشت و پناه داریم، گفت: کسانی که می توانند برای ما تکیه گاه باشند اول خدا و دوم حضرات معصومین علیهم السلام هستند و ما نیاز به یک پشتوانه داریم و هیچ پشتوانه‌ای برای ما به غیر از خدا، محمد(ص) و آل محمد نیست.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در مورد زیارت، غریب و بعید مطرح نیست و ما هر کجا که امام را صدا کنیم در حقیقت ثواب زیارت آن امام را برای خود ثبت کرده‌ایم و بالاترین ثواب زیارت به زیارت امام حسین علیه‌السلام اختصاص دارد.

وی ادامه داد: فضیلت زیارت فوق‌العاده است و بعد از زیارت امام حسین علیه‌السلام بالاترین فضیلت زیارت به امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام اختصاص دارد و به تعبیر آن امام همام هر کسی حضرت معصومه سلام‌الله علیها را زیارت کند انگار ایشان را زیارت کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با اشاره به آثار زیارت علی‌بن موسی‌الرضا علیه‌السلام عنوان کرد: امام هادی علیه‌السلام فرمودند که هر کسی هر اندوهی دارد می‌تواند با زیارت امام رضا علیه‌السلام اندوه خود را رفع کند.

وی ادامه داد: در زیارت جوادیه آمده است که السلام علی امام رئوف و این رئوف یعنی بالاتر تصور ما مهربان بودن، به همین علت می‌توان گفت که ایشان هر آنچه برای ما خوب است و ما نمی‌دانیم را برایمان رقم خواهند زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha