شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
 آیت الله مهدوی

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه آیات متعددی درباره ولایت در قرآن کریم وجود دارد که اعتقاد به آن زیربنای دین داری است، گفت: تنها راهی که مورد قبول امام زمان است، این که توحید علمی ما به توحید عینی تبدیل شود و در این صورت دیگر از غیرخدا نمی هراسیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مبلغین و ائمه جماعات شهرستان اصفهان که توسط اداره کل اوقاف استان اصفهان در مقبره علامه مجلسی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ما دو نوع توحید، توحید علمی و توحید عینی داریم.

عضو خبرگان رهبری ابراز کرد: ما طلاب باید سرمایه توحید علمی خود را  به توحید عینی تبدیل کنیم؛ براساس آیه ۲۶۰ سوره بقره، حضرت ابراهیم برای یقین قلبی خود از خداوند نشان دادن زنده شدن مردگان را درخواست کرد.

وی افزود: اگر ایمان به عینیت رسید، دیگر لذایذ دنیایی ما را وسوسه نمی کند و ملاحظات دیگر بر بیان سخن حق اثر نمی گذارد؛ عینیت در توحید باعث می شود که امثال امام راحل مقابل دشمنان و جبهه استکبار بایستند.

آیت الله مهدوی بیان کرد: بزرگان و علمای اینگونه بودند که هر مال و هر لقمه ای را نمی پذیرفتند، چرا که توحید علمی آنها به عینیت رسیده بود؛ ما نیازداریم در این ایام از امام رضا(ع) بخواهیم که توحید ما را به توحید عینی برسانند.

وی تاکید کرد: امام صادق(ع) معارف توحیدی زیادی را برای شاگردان و علما بیان کردند، ولی در زمان امام هشتم(ع) بود که معارف توحیدی در سطح جامعه تبیین و گسترش پیدا کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه همه ائمه(ع) شمس هستند، ولی به امام رضا(ع) شمس الشموس خطاب می کنند، اذعان کرد: حضرت از ما طلبه ها احیای امر اهل بیت(ع) را می خواهند.

وی با بیان اینکه آیات متعددی درباره ولایت در قرآن کریم وجود دارد که اعتقاد به آن زیربنای دین داری است، خاطرنشان کرد:  تنها راهی که مورد قبول امام زمان است، این  که توحید علمی ما به توحید عینی تبدیل شود و در این صورت دیگر از غیرخدا نمی هراسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha