پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رئیسی

حوزه/ شنیده های انتخاباتی در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کردند

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان ارشد سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی کشور با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند. فرماندهان ارشد نظامی در این دیدار ضمن تبریک پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری بر آمادگی نیروهای مسلح برای کمک به دولت جدید و ارتقاء توانمندی‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف و شکل‌گیری ایران قوی تأکید کردند. رئیسی نیز در این دیدار از ابراز محبت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی تقدیر و تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد با به کارگیری همه توانمندی‌های موجود در کشور، شرایطی بهتر از گذشته در انتظار مردم ایران باشد. گفتنی است پیش از این نیز فرمانده کل سپاه پاسداران و اعضای شورای فرماندهی سپاه و همچنین فرمانده نیروی انتظامی و جمعی از فرماندهان ارشد این نیرو در دیدارهای جداگانه با حضور در دفتر آیت‌الله رئیسی، انتخاب او از جانب ملت را تبریک گفتند.

منبع:مهر

مجوز شمارش مجدد صادر شد

حجت الاسلام حسن نوروزی اظهار داشت: هیئت نظارت مرکزی استان تهران مجوز شمارش مجدد برخی شعب اخذ رأی برای انتخابات شوراهای شهر و روستا را صادر کرده است. عضو هیئت نظارت مرکزی استان تهران در تذکری به هیئت نظارت مرکزی، گفت: نباید افرادی را که رد صلاحیت شده بودند تأیید صلاحیت می‌کردید، این افراد از طرف ناجا، واجا و حراست‌ها رد صلاحیت شده بودند. وی اضافه کرد: هیئت نظارت استان تهران مجوز شمارش مجدد آرای شوراهای شهر و روستای برخی شعب را داده است که با شمارش مجدد احتمال تغییر در نتیجه انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران وجود دارد.

منبع:مهر

سازمان ملل چشم به راه منتخب ملت شد

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد امروز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود اعلام کرد که «آنتونیو گوترش» منتظر ادامه همکاری با مقام‌های ایرانی درباره موضوعات مرتبط با احترام متقابل در راستای منافع ایران، مردم آن و مردم منطقه است. سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این خصوص گفت: روند معمول دنبال خواهد شد، شکی ندارم. اما این معمولاً در زمان نزدیک به تحلیف انجام می‌شود که تا جایی که من می‌دانم حدود ۶ هفته دیگر است. در سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه گذشته برگزار شد؛ آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء و به این ترتیب، رئیس جمهور منتخب ایران شد.

منبع:مهر

رئیس‌جمهور افغانستان با سید ابراهیم رئیسی رایزنی کرد

اشرف غنی احمدزی رئیس‌جمهور افغانستان در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب او ازجانب ملت ایران، روابط دوستانه دو کشور را دیرینه خواند و خواستار گسترش همکاری‌های دو کشور شد. رئیسی نیز در این تماس تلفنی با تقدیر از پیام تبریک رئیس جمهور افغانستان، دکترین سیاست خارجی منطقه‌ای دولت جدید را بر دو پایه «امنیت جمعی» و «همگرایی اقتصادی» عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد و گفت: بر این اساس روابط دیرینه دو ملت دوست و برادر ایران و افغانستان بیش از پیش به تعمیق شود.

منبع:مهر

شیخ مقاومت به منتخب سیزدهم پیام تبریک توئیت کرد

دفتر شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه امروز سه شنبه در پیامی توئیتری پیروزی سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران را تبریک گفت. در پیام توییتری دفتر رهبر جنبش اسلامی نیجریه در این خصوص آمده است: مفتخریم که حضور گسترده ایرانیان در انتخاب آیت الله ابراهیم رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را تبریک بگوییم. در ادامه این پیام ابراز امیدواری شده است که رئیسی می تواند نقش بیشتری را در حمایت از مردم مظلوم در سراسر جهان از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی که تقریباً ۶ سال در بازداشت است، ایفا کند. در سیزدهمین دور از انتخابات ریاست جمهوری ایران که جمعه گذشته برگزار شد؛ آقای سید ابراهیم رئیسی با ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رأی، حائز اکثریت آراء و به این ترتیب، رئیس جمهور منتخب ایران شد. از زمان فاجعه زاریا در سال ۲۰۱۵ میلادی، طرفداران علامه زکزاکی در مقاطع زمانی گوناگونی تجمعات آرامی را برگزار کرده و خواستار آزادی شیخ و همسر ایشان شده‌اند. در سال ۲۰۱۵، ارتش نیجریه با یورش وحشیانه به عزاداران حسینی در حسینیه صاحب الزمان حدود ۲ هزار نفر از سوگواران حسینی را به خاک و خون کشید و پس از زخمی کردن شیخ زکزاکی و همسر وی، شیخ را به مکان نامعلومی انتقال داد. متعاقب حمله ارتش نیجریه به حسینیه بقیه الله (عج)، شیخ ابراهیم زکزاکی به شدت مجروح شد و بر اثر شدت جراحت‌های وارده یکی از چشمان خود را به طور کامل از دست داد و چشم دیگر وی نیز در آستانه نابینایی قرار گرفت.

منبع:مهر

کردستان پیروزی ریاست جمهوری را جشن گرفت

جلال اصغری رئیس ستاد انتخابات شورای ائتلاف کردستان روز سه شنبه در این مراسم اظهار کرد: همه مردم دنبال تغییر بودند و فردی سکان دار این تغییر شده که کارنامه موفقی در مقابله با فساد و تبعیض دارد. وی افزود: منشأ تورم و فساد در دولت بود را خشک خواهد کرد و با کسانی که به مردم جفا کردند برخورد خواهد شد. اصغری تاکید کرد: انتظار داریم که شوراهای منتخب هم در راستای مصالح مردم تلاش کنند و امیدواریم دولت آینده به فساد و تبعیض‌ها پایان دهد. ماموستا معروف خالدی امام جمعه موقت سنندج نیز در این مراسم با تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) اظهار کرد: مردم کردستان ارادت ویژه ای به اهل بیت (ع) دارند و ادبا و عرفای این دیار آثار بسیاری در این راستا دارند. وی تاکید کرد: نباید در دولت جدید هم مدیرانی در استان سر کار بیایند که مردم را فراموش کنند. ماموستا خالدی افزود: مردم توقع دارند که دلالی‌ها در بازار معیشت مردم از بین برود چرا که مردم از آشفته بازار در بازار خود نگران هستند. وی خاطرنشان کرد: از همه اعضای ستاد استانی می‌خواهیم در کنار همدیگر برای خدمت به مردم تلاش کنند. حجت الاسلام محمد سادات رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کردستان نیز در این مراسم افزود: مردم ایران با بصیرتی انقلابی در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادند و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و حماسه ۲۸ خرداد را خلق کردند. وی خاطرنشان کرد: تفکر انقلابی در برابر تفکر سازش پیروز شد و این گفتمان مطالبه گر است و همه ما به آیت الله رئیسی کمک خواهیم کرد. در ادامه این مراسم تعدادی از اعضای منتخب شورای شهر سنندج از اعتماد مردم تقدیر کردند.

منبع:مهر

پروژه تضعیف انتخابات ایران شکست خورد

سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته برگزار شد. حضور پرشکوه و گسترده مردمی در این انتخابات در سراسر ایران توجه بسیاری از رسانه‌های منطقه و جهان را به خود جلب کرد. در همین راستا، «طلال عتریسی» تحلیلگر سیاسی و رئیس مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه لبنان تصریح کرد: «انتخابات ریاست جمهوری در ایران بار دیگر ثابت کرد که در جمهوری اسلامی یک حکومتِ باثبات روی کار است؛ حکومتی که هیچگاه از آرا ملت خود نهراسیده است».این کارشناس برجسته لبنانی همچنین تأکید کرد: «ایران دارای یک قدرت و انسجام داخلیِ بی نظیر است و از این پس از قدرت بیشتری برای حضور در منطقه برخوردار خواهد بود. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نشان داد که تمامی تلاش‌های خارجی برای فتنه انگیزی در ایران و تضعیف آن بی نتیجه بوده است».  نکته قابل تأمل درباره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران این است که این انتخابات در سایه فشارهای گسترده خارجی برگزار شد. سران کشورهای غربی و نیز رسانه‌های آنها به صورت مداوم مردم را به عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران دعوت کردند. علت این مسأله هم آن بود که آنها می‌خواستند از این رهگذر اینگونه القا کنند که مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی اعتماد ندارند. اما آنچه که اتفاق افتاد، ضربه محکمی به تمامی تلاش‌های خارجی برای تضعیف میزان مشارکت در انتخابات بود. انتخابات ریاست جمهوری در ایران یک بار دیگر ثابت کرد که در جمهوری اسلامی یک حکومتِ باثبات روی کار است؛ حکومتی که هیچگاه از آرا ملت خود نهراسیده است. یکی از ویژگی‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران این است که همواره بر لزوم مشارکت گسترده در انتخابات تأکید دارد. همانطور که گفتم این مسأله نشان می‌دهد که رهبران ایران از آرا ملت خود هیچ هراسی ندارند.

منبع:مهر

جهانگیری با رئیس‌جمهور منتخب دیدار کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار کردوی در این دیدار با تبریک پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، برای او و همکارانش در دولت سیزدهم آرزوی موفقیت کرد. رئیس جمهور منتخب نیز در این دیدار از ابراز تبریک معاون اول رئیس جمهور تقدیر کرد.

منبع:خبرنگاران جوان

شورای ائتلاف برای حماسه ملت بیانیه قدردانی داد

غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در پیامی انتخاب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را تبریک گفت و اظهار کرد: شورای ائتلاف پیروزی آیت‌الله رئیسی را مکمل مجلس یازدهم می‌داند و آن را زمینۀ همکاری مثبت و هم‌افزایی سازندۀ مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم محسوب می‌کند. متن این بیانیه به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم بیانیۀ شورای ائتلاف به مناسبت انتخابات بیست‌وهشتم خرداد هزاروچهارصد«فردا روز دیگری است»ملت شریف ایران همزمان با میلاد مبارک امام هشتم حضرت رضا علیه‌السلام، انتخاب آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی به‌عنوان هشتمین رئیس‌جمهور اسلامی ایران را به شما مردم آگاه و بصیر تبریک می‌گوییم. انتخابات بیست‌وهشتم خرداد یک‌هزار و چهارصد را نباید پیروزی بخشی از ملت بر بخشی دیگر یا پیروزی یک فرد یا یک جریان سیاسی در کشور محسوب کرد، بلکه آن را باید پیروزی ملت ایران بر دشمنان ملت دانست؛ دشمنانی که از «آزادی و استقلال جمهوری اسلامی» سیلی خورده‌اند و از حضور ملت پای صندوق‌های رأی به وحشت می‌افتند. آنچه در بیست‌وهشتم خرداد اتفاق افتاد دقیقاً نقطۀ مقابل آرزوهای شوم طراحان و مجریان کودتای بیست‌وهشتم مرداد بود. این حضور سرنوشت‌ساز، بی‌گمان، آثار ژرف و شگرف داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی مهمی به سود ملت ایران در پی خواهد داشت. روح سیاسی حاکم بر حضور مردم در انتخابات اخیر «مطالبۀ جدی مردم برای تغییر و تحول» بود و این حقیقت در مواضع و بیانات همۀ نامزدها در تبلیغات و مناظره‌های انتخاباتی نیز آشکار بود. مردم خواهان کارآمدی بیشتر، مبارزه با فساد و رفع تبعیض و گسترش عدالت بودند و هستند؛ و از رئیس‌جمهوری که با ارادۀ خود انتخاب کرده‌اند انتظار دارند نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی آنان اهتمام بلیغ داشته باشد. اکنون که ملت قدم به میدان نهاده و با انتخاب آیت‌الله رئیسی چشم به «فردایی دیگر» دوخته است، همه باید دست در دست هم و با روحیه‌ای جهادی و نگاهی انقلابی به همان اندازه که مطالبه‌گر هستیم حمایت‌کننده نیز باشیم. انتخابات بیست‌وهشتم خرداد علاوه بر انتخاب رئیس‌جمهور، فرصت نیکویی برای انتخاب اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور و نیز در بعضی از شهرها انتخاب نمایندگان مجلس و مجلس خبرگان نیز بود. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی که نهادی برخاسته از تجربۀ سیاسی و اجتماعی چهل‌ودو ساله پس از انقلاب و مخصوصاً تجربه‌های چند سال اخیر است، خدا را شاکر است که توانسته با پشتیبانی از نامزدی آیت‌الله رئیسی و تلاش برای پیروزی ایشان به وظیفه دینی، ملی و سیاسی خود عمل کند. شورای ائتلاف پیروزی آیت‌الله رئیسی را مکمل مجلس یازدهم می‌داند و آن را زمینۀ همکاری مثبت و هم‌افزایی سازندۀ مجلس و دولت در گره‌گشایی از مشکلات مردم محسوب می‌کند. انتخابات بیست‌وهشتم خرداد هزار و چهارصد نه‌فقط پیروزی نامزد مورد نظر شورای ائتلاف برای ریاست‌جمهوری بود که به پیروزی هشتاد درصد از نامزدهای معرفی‌شده برای شوراهای اسلامی شهرها انجامید؛ آنچنان که در بسیاری از شهرها و مراکز استان‌ها نظیر تهران و اصفهان و مشهد، همه، یا اکثر نامزدهای متعلق شوراهای ائتلاف و نیز نامزدهای میان‌دوره‌ای مجلس و مجلس خبرگان توانستند رأی مثبت اکثریت قاطع رأی‌دهندگان را کسب کنند. نتایج حاصل از این انتخابات به روشنی از اعتماد قاطبۀ رأی‌دهندگان به «شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی» به‌عنوان یک نهاد سیاسی گسترده و در خدمت مردم حکایت می‌کند. شورای ائتلاف این اعتماد را سرمایه‌ای ارزشمند و توفیق بزرگی برای خود می‌داند و بدان افتخار می‌کند و توجه دارد که حفظ این اعتماد به اندازۀ کسب آن اهمیت دارد و همت و تلاش می‌طلبد. برای حفظ این اعتماد لازم است چه در دولت و چه در شهرداری‌ها، مسئولان انقلابی و مؤمن و پاکدست و کارآمد و کوشا انتخاب شوند تا طعم شیرین خدمت را به مردم بچشانند. شورای ائتلاف ضمن تشکر صمیمانه از تلاش همه خواهران و برادرانی که در شوراهای ائتلاف سراسر کشور فعالیت انتخاباتی داشته‌اند، بر این نکته تأکید می‌کند که لازم است برای رسیدن به «فردایی دیگر» به افزایش آگاهی و بصیرت خود و دیگران و نیز توسعۀ تشکیلاتی و تحکیم و انسجام آن همت گماریم؛ و به خاطر بسپاریم که شورای ائتلاف سازوکاری برای وحدت همۀ نیروهای جبهه انقلاب اسلامی است و به هیچ حزب و تشکل خاصی تعلق ندارد. وظیفۀ همه ما در سراسر کشور این است که با فراموش کردن بعضی از سوءتفاهم‌ها و نامهربانی‌ها و بداخلاقی‌هایی که در جریان انتخابات مشاهده شد از همۀ نیروهای انقلاب دعوت کنیم تا زیر چتر واحد و گستردۀ شورای ائتلاف گرد هم آیند و به مجلس و دولتی که خود در انتخاب آن‌ها سهیم بوده‌اند مدد رسانند؛ باشد که در آینده‌ای نه‌چندان دور به فضل الهی با نیرویی برخاسته از ایمان و تشخیصی برخاسته از تقوی و بصیرت و اخلاص و همتی الهام گرفته از ایثارگران و شهیدانی همچون شهید قاسم سلیمانی بتوانیم به آرمان‌های امام راحل (ره) و رهنمودهای حیات‌بخش مقام معظم رهبری جامۀ عمل بپوشانیم و فردای دیگر و بهتری پدید آوریم. ان‌شاءالله

منبع:خبرنگاران جوان

منتخبان خبرگان رهبری مشخص شدند

شکراله حسن بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: به ترتیب میزان آراء؛ علیرضا اعرافی با ۱۰۲۹۳۷۲ رای،حسینعلی سعدی با ۶۵۶۰۱۱ رای احمد دانش زاده مومن با ۵۸۴۵۴۹ رای در حوزه انتخابیه استان تهران منتخب مردم در مجلس خبرگان رهبری معرفی شدند. انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در استان تهران روز جمعه ۲۸ خردادماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم و مازندران برگزار شد.

منبع:خبرنگاران جوان

روحانی دستور همکاری با منتخب ملت را صادر کرد

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور با تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع)، حضور این امام بزرگوار را افتخاری بزرگ برای ایرانیان خواند و گفت: میزبانی ایرانیان از امام هشتم(ع) همواره مایه برکت و الهام در زندگی و معنویت مردم و جامعه بوده است. روحانی با اشاره به استقبال باشکوه و عاشقانه مردم نقاط مختلف ایران از علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از لحظه ورود ایشان به کشورمان، گفت: این استقبال پرشور نشان دهنده عشق و ارادت مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت از آغاز ورود اسلام به ایران بوده و همچنان این عشق و علاقه‌مندی در طول قرن‌ها تداوم داشته است. رئیس جمهور با بیان اینکه مضجع شریف امام رضا (ع) همواره مورد توجه و علاقه ویژه مردم ایران بوده، افزود: این عشق و علاقه مربوط به دوره خاصی نیست و همواره این مضجع مقدس، انبوه مشتاقان را میزبانی کرده و مرقد ایشان پناهگاه مردم ایران بوده است. روحانی با اشاره به ویژگی‌های مشترک زندگی همه امامان معصوم، به بیان ویژگی خاص زندگی حضرت رضا(ع) پرداخت و گفت: با وجود اکراه در پذیرش ولایتعهدی با شروطی که حضرت رضا(ع) برای پذیرش این منصب مقرر کرد در نهایت این اقدام امام رضا(ع) موجب گسترش، نشر و ترویج تشیع گردید و برای اولین بار مذهب شیعه در دستگاه حکومت به عنوان مذهب رسمی مطرح و شناخته شد. وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات 28 خرداد گفت: از ابتدای جنگ اقتصادی ما همواره شاهد جنگ روانی نیز بودیم که دامنه آن از داخل تا خارج از کشور و انتخابات ریاست جمهوری را نیز دربرگرفت و لیکن با حضور موثر مردم این جنگ روانی نیز با شکست مواجه شد و مردم در پای صندوق رای حاضر شدند و رئیس جمهور بعدی را انتخاب کردند. رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در هر شرایطی حتی در دوران جنگ و کرونا انتخابات را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در مجلس اول از امام(ره) خواستند با توجه به شرایط جنگی آن روز، دوره فعالیت مجلس اول تمدید شود اما امام(ره) این مسئله را نپذیرفت و دستور به برگزاری انتخابات در موعد مقرر داد. در طول دوران پس از انقلاب اسلامی همه انتخابات‌ها پیوسته انجام شده و این از افتخارات ملت ایران است که در هر شرایطی پای صندوق رای آمدند و انتخابات در موعد خود برگزار شده است. روحانی با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب و با بیان اینکه همه باید به رئیس جمهور منتخب و دولت بعدی کمک کنیم، گفت: دولت دوازدهم همه امکانات و تلاش‌های خودش را برای کمک به رئیس جمهور بعدی به کار خواهد گرفت و امیدواریم رئیس جمهور منتخب در کارش موفق باشد. در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد و از 13 ماده این طرح ، 6 ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی بقیه مواد به جلسات آتی موکول شد.

منبع:تسنیم

«هدیه تجملاتی امیر قطر» فیک از آب درآمد

خبری با عنوان «هواپیمای لوکس؛ هدیه  امیر قطر به ابراهیم رئیسی» در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی درحال دست به دست شدن است. در جزئیات این خبر آمده است: تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب ایران هدیه داد. پیش از این نیز، او یک فروند هواپیمای لوکس ۴۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود. اما منبع این خبر که اکثر رسانه‌ها به آن استناد کردند سایت مباشر العرب بوده که خبر را با استناد به تصویری منتسب به توییتر فارس‌بین‌الملل منتشر کرده. اما نکته قابل تامل آن است که این خبر جعلی از توییتر فارس بین الملل با تصویری از عین الاسد فوتوشاپ(دستکاری) شده است. درواقع درحالی که روز گذشته فارس، خبری را با عنوان «صابرین نیوز» از حمله موشکی به پایگاه هوایی عین‌الاسد در غرب عراق که در اختیار نیروهای آمریکایی است، خبر داد با تصویری از پایگاه عین‌الاسد توییت کرد بود، این سودجویان خبر جعلی هدیه هواپیمای تجملی به رئیسی را با همان تصویر پایگاه خبری عین‌الاسد جعل کردند!

منبع:فارس

رئیسی برای کابینه شرط گذاشت

آیت الله سیدابراهیم رئیسی منتخب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (سه شنبه) در اجتماع بزرگ زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی اظهار داشت: موضوع بسیار مهم در باب شناخت وجود مقدس امام یک شناخت شناسنامه‌ای و دوم شناخت نسبت به مقام ولایت علی بن موسی الرضا(ع) هست. وی افزود: کرامت اکتسابی نیازمند کار، تلاش، فکر و اندیشه دارد و مقام کرامت اکتسابی مال انسان‌هایی هست که دل و جان و اخلاق را به حجت خدا و آیات قرآن و انسان‌های برخودار از کرامت دوخته باشند. رئیسی ضمن تاکید بر اینکه در دولت همه کسانی که در جای جای دولت مشغول کارند، قبول داشتن بنده شرط کار در دولت نیست ولی حفظ کرامت مردم شرط کار در این دولت است،‌ تصریح کرد: همه بدانند باید کرامت مردم را حفظ کرد و هیچکس حق ندارد به کرامت مردم کوچکترین خدشه ای وارد کند. آیت‌الله رئیسی ضمن تاکید بر اینکه ما در اقتصاد باید محور کارمان عدالت در این تحول باشد و مردم رای به تحول دادند تا کشور تحول به نفع سفره و کسب و کار مردم و ارزهای انقلاب اسلامی ایجاد شود، گفت: خواست مردم آن است که ما به عنوان دولت اجازه ندهیم کوچک‌ترین حقی از مردم ضایع شود و بنده به عنوان نماینده ملت اجازه نخواهم داد هیچکدام از حقوق ملت ضایع شود. وی افزود: در حفظ کرامت و اقتصاد محور عدالت اقتصادی است. یعنی تقسیم ظرفیت‌های کشور و امکانات براساس عدالت و در مسائل داخلی توجه به عدالت و در حوزه آموزش عدالت آموزشی در حوزه اجتماعی توجه به عدالت اجتماعی و در حوزه سیاست داخلی و خارجی توجه به کرامت مردم. رئیسی با تاکید بر اینکه در هیچ نشست و گفت‌وگویی نباید کرامت و عزت ملت ایران مخدوش شود، تصریح کرد: در سیاست داخلی و خارجی و نوع تعامل با کشورها محورمان حفظ کرامت و عزلت ایران خواهد بود. ما روابط ناسالم عدالتی و فساد و ظلم و هرگونه روابط غیر عادلانه را خلاف کرامت انسان می‌دانیم و فرهنگ رضوی باید فرهنگ گفتمانی کشور باشد.

منبع:فارس

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت

حجت‌‎الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری صبح امروز با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با آیت‌‎الله سید ابراهیم رئیسی دیدار کرد. وی در این دیدار با تبریک پیروزی آیت‌‎الله رئیسی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، برای وی و دولت آینده آرزوی موفقیت کرد. آیت‌‎الله سید ابراهیم رئیسی نیز در این دیدار از ابراز محبت رئیس دفتر مقام معظم رهبری تقدیر و تشکر کرد.

منبع:فارس

رئیسی زیر ذره بین کارگزاران رفت

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و نیروهای انقلاب در هر دو انتخاب با پیروزی قاطع کرسی پاستور، بهشت و دیگر پارلمان‌های محلی را کسب کردند. اصلاح‌طلبان که در این انتخابات با ناز وارد شده بودند، فقط در انتخابات ریاست جمهوری 2.5 میلیون رأی و در انتخابات شورای شهر سرلیست آنان کمتر از 35 هزار رأی آورد و این در حالی بود که نیروهای انقلاب با نزدیک به 18 میلیون رأی پاستور را کسب و سرلیست آنان برای بهشت بیش از 400 هزار رأی از آن خود کرد. علی محمد نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به آسیب‌شناسی آنچه که در 28 خردادماه سال جاری رقم خورد پرداخت و بر این نکته تأکید کرد که ابزار جمهوریت، تحزب است، بنابراین اصلاح‌طلبان باید به یک یا دو حزب تبدیل شوند، چرا که جمهوریت بدون کارکرد حزبی معنا ندارد. او تأکید دارد که به نظر من اصلاح‌طلبان برای چهار سال دولت ابراهیم رئیسی نقش «مزاحم» را اجرا نخواهد کرد بلکه در حد مقدورات  به ابراهیم رئیسی کمک می‌کنند تا در تحقق وعده‌های خود موفق و موجب افزایش امید ملت شود . او گفت: اصلاح‌طلبان بر اساس کار تشکیلاتی ضمن همراهی با آقای رئیسی، بعد از یک‌سال با نگاه انتقادی بررسی خواهند کرد که چه میزان از وعده‌های آقای رئیسی تحقق پیدا کرده و پیگیر مطالبات مردم و تامین نیازهای کشور خواهند بود، اما باز هم تأکید می‌کنیم اصلاح‌طلبان برای دولت رئیسی مزاحم‌آفرین نخواهد بود. نمازی تأکید کرد: ما همیشه تأکید داشتیم که باید بین رئیس‌جمهور و مقام رهبری هماهنگی وجود داشته باشد. اکنون با انتخاب آقای رئیسی معتقدیم نظام یک پارچه شده و دیگر مزاحمی در کار نباشد و انتظار طبیعی است که مشکلات حل گشته و ان شاء الله این هماهنگی و یکپارچگی درنهایت به نفع مردم رقم می‌خورد. وی در ادامه به تحلیل خود از مشارکت مردم در انتخابات 1400 اشاره و تأکید کرد: نارضایتی از عملکردها، عملکرد شورای نگهبان از عوامل اصلی مشارکت پایین مردم در انتخابات بود. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در عین حال می‌گوید: درست است که عملکرد آقای روحانی و البته مجموعه‌های دیگر نظام در مشارکت مردم تأثیر داشت، اما بر روی ضعف عملکردی آقای روحانی بزرگنمایی شد و آنانی که تخریب می‌کردند نمی‌دانستند که این در نهایت سبب کاهش مشارکت مردم خواهد شد. آنانی که در مشهد شعار «اصلاح‌طلب، اصولگرا، دیگر تمام ماجرا» باید بود فکر کنند که دلسرد نمودن مردم در نهایت به ضرر نظام تمام شود.

منبع:فارس

کاخ سفید "نه" رئیسی را تایید کرد

سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری شب گذشته اش به اظهارات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب ایران درباره عدم تمایل به دیدار با رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد. خبرگزاری رویترز گزارش داد که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه در واکنش به اظهارات سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب کشورمان مبنی بر این که برنامه ای برای دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ندارد، گفت: ما در حال حاضر هیچ روابط دیپلماتیکی با ایران و یا هیچ برنامه ای برای دیدار در سطح رهبران نداریم. دیدگاه ما در این باره این است که رهبر ایران تصمیم گیرنده است. رویترز ادامه داد، ساکی گفت مذاکره کنندگان در وین دور ششم مذاکرات احیای توافق هسته ای را به پایان رسانده اند. همچنین یاهو نیوز در این باره به نقل از سخنگوی کاخ سفید نوشت: تصمیم گیرنده ای در این زمینه وجود دارد و این موضوع تغییری نکرده ‌است و او رهبر ایران است. بنابراین، ما تلاش خواهیم کرد این مذاکرت دیپلماتیک را پیش ببریم، چون به نفع آمریکا و به نفع امنیت ملی مان است. اظهارات ساکی در پی این مطرح می شود که ابراهیم رئیسی در نشست خبری روز گذشته اش در پاسخ به سوال  رسانه راپلی روسیه که پرسید آیا در شرایط رفع تحریم ها حاضر به دیدار با رئیس جمهور آمریکا هستید گفت: خیر.

منبع:ایسنا

انتخاب مردم فرانسوی ها را هم نگران کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه به انتخاب شدن سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان واکنش نشان داد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه روز دوشنبه در واکنش به انتخاب شدن سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: فرانسه انتخاب شدن آقای ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داده است. او در پاسخ به این سوال که آیا رویکرد فرانسه با توجه به نتیجه انتخابات ایران تغییری خواهد کرد، گفت که پاریس مرتبا درباره حقوق بشر در ایران و زندانی کردن شهروندان فرانسوی ابراز نگرانی کرده است. این سخنگوی وزارت خارجه فرانسه ادامه داد: ما بر تمایلمان برای بازگشت به اجرای کامل توافق هسته ای وین تاکید می کنیم، چون دیپلماسی فرانسه کاملا فعال و آماده آن است.

منبع:ایسنا

ظریف با رئیسی دیدار کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه برگزاری موفقیت آمیز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به مقام معظم رهبری و مردم ایران تبریک گفت . این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در سال ۹۲ زمانی که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد در مراسم تحلیف ایشان تعدادی از مقامات کشورهای دیگر حضور داشتند و آیا قرار است در مراسم تحلیف آقای رئیسی نیز چنین اتفاقی صورت بگیرد، تصریح کرد: در خصوص انتقال و تحولات در نهاد ریاست جمهوری و رئیس جمهور جدید، وزارت خارجه مسئولیت های کاملا مشخصی دارد و همواره با جدیت این مسئولیت ها را پیگیری کرده است. در حال حاضر با ستاد آقای رئیسی و کسانی که به عنوان نقطه تماس معرفی شدند در ارتباط هستیم. وی ادامه داد: امروز صبح به دعوت آقای رئیسی، آقای ظریف به دیدار ایشان رفت. این دیدار حدود یک ساعت و نیم طول کشید و گفت وگوهای خوبی در مورد موضوعات برجامی و سیاست خارجی انجام شد و در ادامه نیز وزارت خارجه به عنوان یک نهاد حاکمیتی مسئولیت های خود را انجام می دهد و تصمیماتی که اتخاذ شود را وزارت خارجه با قوت انجام می دهد.

منبع:ایسنا

پیام های تبریک به منتخب جمهور به ویتنام کشید

"نیوئن شوان فوک" رییس جمهوری ویتنام در پیامی انتخاب حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهوری جدید کشورمان تبریک گفت. پایگاه خبری «ویتنام پلاس» ویتنام نوشت: نیوئن شوان فوک در پیام تبریک خود آورده است: «ویتنام و ایران از ۴ اوت ۱۹۷۳ روابط دیپلماتیک را بنا کردند. از آن زمان روابط دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه گردشگری و فرهنگی همواره در حال رشد و پیشرفت بوده است». حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی انتخاباتی که جمعه گذشته در سراسر کشور برگزار شد، موفق به کسب بیش از ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار رای (۶۲ درصد آرای ماخوذه) شد و به عنوان هشتمین رئیس جمهوری ایران از سوی مردم انتخاب شد.

منبع:ایرنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha