پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کودکان کار

حوزه/ معاون اجتماعی بهزیستی قم گفت: هدف از اجرای طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان توانمندسازی کودک با استفاده از ظرفیت خانواده است.

مریم علیشیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این‌که طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان از یک ماه پیش در قم آغاز شده است، اظهار داشت: بارزترین شاخصه این طرح این است که از ادبیات جرم‌سازی و جرم‌انگاری برای کودک و خانواده و تعقیب و گریز دوری شده و جمع‌آوری به ساماندهی تغییر پیدا کرده و بحث توانمندسازی به‌صورت شاخص مطرح شده است .

وی با بیان این‌که کودک در اجرای این طرح از اهمیت زیادی برخوردار است، تأکید کرد: توانمندسازی کودک با استفاده از ظرفیت خانواده در دستور کار قرار دارد و سعی داریم با حفظ شأن کودکان نسبت به حمایت اجتماعی آنان اقدام کنیم.

وی ادامه داد: بحث کودکان کار و خیابان به‌عنوان یکی از ۵ آسیب اولویت‌دار کشور مطرح است و عواملی از جمله فقر فرهنگی و اقتصادی، نابسامانی خانوادگی اعم از طلاق، اعتیاد و خشونت و نابسامانی‌های اجتماعی اعم از بیکاری و تورم، اتباع بیگانه و مهاجرت نقش مهمی در گسترش پدیده کودکان کار و خیابان دارد که در این طرح از ظرفیت سمن‌ها برای شناسایی کودکان استفاده می‌شود و اجرای طرح گرچه به علت شیوع کرونا با تأخیر شروع شد اما توسط مؤسسات تحت نظارت در حال اجراست .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha