پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
علی مظفری

حوزه/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: علت اصلی دشمنی منافقان با شهید بهشتی این بود که او به ماهیت اصلی نظام یعنی دین تاکید داشت و درصدد اجرای حدود و قوانین اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری امروز در یادواره شهدای هفتم تیر مدفون در مزار شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد، اظهار کرد: خمیرمایه اصلی انقلاب اسلامی، دین و دیانت بوده است.

وی افزود: امروزه واژه جمهوریت زیاد به گوش می‌رسد به خصوص در ایام انتخابات هم این مسئله بیشتر بود و شاهد تکرار این کلمه بودیم و بعضی صریحا گفتند برخی می‌خواهند حکومت اسلامی ایجاد کنند و ما می‌خواهیم جلوی آنها را بگیریم و اصل، جمهوریت است.

رئیس کل دادگستری استان قم با بیان اینکه علت اصلی دشمنی منافقان با شهید بهشتی این بود که او به ماهیت اصلی نظام یعنی دین تاکید داشت و درصدد اجرای حدود و قوانین اسلامی بود گفت: در آن زمان هم بحث جمهوریت دموکراتیک مطرح بود ولی حضرت امام خمینی(ره) تاکید کردند «جمهوری اسلامی» نه یک کلمه کم نه یک کلمه زیاد؛ جمهوریت ماهیت معنایی ندارد بلکه برای به فعلیت رسیدن حکومت اسلامی است یعنی مردم مکلف هستند که حکومت اسلامی را تشکیل بدهند و در رأس آن، علما و فقها به نیابت از امام معصوم رهبری جامعه را بر عهده بگیرند.

وی ادامه داد: امیدواریم هر چه زودتر چشمان ما به ظهور امام عصر(عج) منور شود، ایشان بعد از ظهور حکومت اسلامی تشکیل می‌دهند چنانکه اجداد بزرگوارشان نیز همین کار را انجام دادند و در همین راه به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به تشکیل حکومت اسلامی به عنوان یکی از اهداف مهم رسالت پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: اصل بر تشکیل حکومت اسلامی است و شکل آن در شرایط فعلی، جمهوری اسلامی است.

رئیس کل دادگستری کل استان قم افزود: برخی می‌خواهند بگویند اصل با جمهوریت است در حالیکه آنها اهداف شومی دارند و می‌خواهند اسلامیت نظام را زیر سوال ببرند.

وی با اشاره به ترور شخصیتی شهید بهشتی در مرحله نخست توسط منافقان و دشمنان گفت: با عناوین مختلف این کار را انجام دادند ولی چون او بر یک واقعیت یعنی ارتباط با خداوند و اتصال با اهل بیت(ع) اتکا داشت، صبورانه ایستاد و به راهی که تحت ولایت و رهبری امام خمینی(ره) اعتقاد داشت ادامه داد اما سرانجام قربانی اجرای حدود اسلامی شد و به خاطر همین پایداری، به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با بیان اینکه احکام الهی زمانی جاری می‌شوند که حکومت، اسلامی باشد تصریح کرد: مردم به عنوان یک وظیفه شرعی، در انتخابات حاضر می‌شوند یعنی اصل شرکت در انتخابات واجب شرعی محسوب می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: در سال‌های نخست بعد از پیروزی انقلاب، بارها شاهد ترور شخصیت‌های انقلابی بودیم که حادثه هفتم تیر هم در همین راستا بود ولی خیال خام دشمنان محقق نشد و با رهبری‌های حکیمانه امام خمینی(ره)، انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی تداوم یافت و شهادت چهره‌های شاخص نهضت، کاری برای دشمنان از پیش نبرد.

وی تصریح کرد: بعد از آن پروژه نفوذ به خصوص در سازمان‌های و نهادهای تصمیم‌گیر نظام، از سوی بیگانگان در دستور کار قرار گرفت و این کار در قالب‌های مختلف انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به سخنان شهید بهشتی که امروز عینیت یافته‌اند گفت: مردم، موفقیت یک نظام را در زندگی روزمره خود می‌بینند بنابراین دشمنان سعی کردند معیشت مردم را هدف قرار بدهند و در عین حال تلاش می‌کنند ماهیت حقیقی دینی را از این نظام بگیرند در واقع مسئله فرهنگ، هدف دیگر آنهاست.

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: مخدوش کردن وجهه روحانیت، یکی از پروژه‌های اساسی دشمنان است تا روحانیون جایگاه و اعتبار خود را بین مردم از دست بدهند به طوری که حتی برخی این مسئله مطرح می نمایند که اگر حوزه روحانیت می خواهد محبوبیت خود را حفظ کند باید از انقلاب فاصله بگیرد، چنین صحبت‌هایی نشان‌دهنده عمق نفوذ دشمنان در مراکز مختلف است.

وی با بیان اینکه بزرگان حوزه و بدنه روحانیت همواره پای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف پیشگام هستند خاطرنشان کرد: در عین حال باید بدانیم چنین خطرهایی هم وجود دارد و ممکن است دشمنان طلبه جعلی هم بسازند و با عملکرد منفی آنها، مردم را مایوس کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به حمله دشمنان به مسئله حجاب گفت: عفت و حجاب اسلامی، یکی از اساسی‌ترین مسائل فرهنگی ماست ولی می‌بینیم که تهاجم به حجاب حتی در شهر کریمه اهل بیت(س) به وفور دیده می‌شود و تظاهر به بی حجابی و بد حجابی وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان قم تصریح کرد: دشمنان فهمیده‌اند فشار به مردم ایران از نظر اقتصادی، تاثیرگذار خواهد بود و در عین حال برخی دولتمردان و مسئولان هم غفلت کردند یا خدای نکرده جزو عوامل نفوذی هستند و عملکرد آنها به گونه‌ای بود که بعد از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، تامین گوشت مرغ به مسئله اصلی کشور تبدیل شده و چند وزارتخانه باید قرارگاه تشکیل دهند تا مرغ مورد نیاز مردم تامین شود.

وی ادامه داد: برخی مسئولان ناآگاه یا غفلت کردند یا خودشان هم همراه اینگونه مسائل شدند و کارآمدی نظام را زیر سوال بردند البته عموم مردم با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب، همچنان در مسیر انقلاب هستند.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha