جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مبارزه با فساد

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث تقویت اعتماد مردم به انقلاب اسلامی می شود، اهتمام دولت سیزدهم نسبت به مقابله با فساد و رانت خواری در کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا سروریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که یکی از عوامل تضعیف کننده ی اُمید و اعتماد بخشی از مردم به مسئولان در سال های اخیر، عملکرد نامناسب در مواجهه با مظاهر فساد و رانت خواری بوده است، اظهار داشت: بی شک یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی، احساس عدالت در جامعه بوده و این که مسئولان در راستای مقابله با تبعیض و فساد و فاصله طبقاتی تلاش کنند.

وی افزود: مشکل عمده ای که از زمان دولت سازندگی به بعد در کشور رخ داد، شکل گیری فاصله طبقاتی بود که باعث نارضایتی توده های مردم شد و این در حالی است که با وجود انبوه کارها و خدماتی که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم در اقصی نقاط کشور شده، اما هیچ کدام به اندازه بحث عدالت و مقابله با فساد فاصله طبقاتی نمی تواند و نتوانسته باعث جلب و تقویت اعتماد عمومی شود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: از این حیث بنده معتقدم مهم ترین کار آقای رئیسی باید این باشد که جلوی رانت و فساد و همه روزنه هایی که باعث رانت و فساد می شود را بگیرد و در این زمینه قاطعیت لازم را همچون دوران ریاستش بر قوه قضاییه داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته دیگر مسئولان و مدیران اجرایی دولت نیز باید به این مقوله به معنای واقعی کلمه پایبند باشند و خود و اقوام و بستگان آن ها خدای ناکرده به دنبال سوء استفاده از جایگاه ها و پست ها و به دست آوردن رانت به خصوص رانت اطلاعاتی نباشند.

عضو هیئت علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) همچنین بیان داشت: البته ما انتظار معجزه از ایشان و دولت آینده را نداریم، هر چند که دشمنان می خواهند القا کنند که ایشان باید معجزه کند و لذا توقعات را بالا می برند، اما مهم این است که دولت سیزدهم و شخص آقای رئیسی در زمینه مقابله با فساد و تحقق عدالت و نیز تقویت جریان تولید در کشور آن هم بدون ایجاد رانت موفق باشد که اگر این گونه شد، قطعاً امید و اعتماد مردم تقویت می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha