جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدعلی سالاری

حوزه/ رئیس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه عامل مهم و اساسی کاهش مشارکت در انتخابات عملکرد ضعیف دولت بود، گفت: سوءمدیریت مسئولان از مهم‌ترین دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع مسئولان فرهنگی با اشاره به انتخابات اخیر، از حضور مردم در این عرصه قدردانی کرد و افزود: یکی از دلایل کاهش مشارکت مردم در انتخابات اخیر مدیریت ضعیف دولت بود.

وی افزود: گره زدن اقتصاد مملکت به برجام و گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد سیاست خارجی با رویکرد توجه به چهار یا پنج کشور و غفلت از ظرفیت بی‌نظیر داخل و نیز عدم توجه به ظرفیت خارجی مستقر در شرق دنیا موجب شد سفره مردم روزبه‌روز کوچک‌تر شود و بسیاری از مردم در هزینه و مخارج روزمره خود دربمانند.

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: هشت سال آن هم در فرصت طلایی شکوفایی اقتصاد، فرصت کمی نیست و طبیعی است که گلایه‌های مردم و دلخوری‌های آنان افزایش یابد و در مشارکت تأثیر منفی بگذارد.

وی با اشاره به فاصله گرفتن بسیاری از مدیران از مردم، افزود: یکی دیگر از عوامل مهم کاهش مشارکت، احساس تبعیض مردم بود.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: مردم تحت‌فشار تنگی معیشت و سختی تحریم و رنج کرونا، آنگاه که مسئولان را در بین خود نبینند و اشرافی گری و آقازادگی و امتیاز طلبی‌های زیاده خواهانه و در کنج رفتن مسئولان را مشاهده کنند، احساس ناخوشایندی پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: چگونه است حال رزمندگانی که ببینند فرماندهشان به‌جای حضور در کنار ایشان و پیشتازی در جنگ به گوشه‌ای رفته و از دور دستی بر آتش دارد؟

حجت‌الاسلام سالاری ادامه داد: برخی مسئولان به بهانه کرونا حتی حضور بخشی از مسئولان در بین مردم را دیوانگی تلقی کرده و کوشیدند آن را ناهنجار جلوه دهند.

وی همچنین با اشاره به جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن و پیاده‌نظام او، اظهار کرد: واقعیت این است که ملت ما این سال‌ها خصوصاً سه سال اخیر زیر بمباران و موشک‌باران و گلوله‌باران روانی و رسانه‌ای دشمن بودند که ادراک و رفتار آن‌ها را هدف قرار گرفته بود.

حجت‌الاسلام سالاری گفت: روزانه میلیون‌ها کلمه و عکس و تصویر در قالب‌های مختلف به سمت ذهن و دل و فکر مردم و جوانان ما شلیک شد و هدف آن‌ها یک‌چیز بود؛ سرایت دادن ضعف و ناکارآمدی عملکرد مسئولان به نظام و مخدوش کردن اعتماد مردم به نظام. طبیعی است هر چه به زمان انتخابات نزدیک می‌شدیم این حملات افزایش می‌یافت و در اقشاری از مردم تأثیر خود را می‌گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha