پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امر به معروف

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد و این فریضه ارزشمند باعث اصلاح بسیاری از ناهنجاری ها می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، خانم همایونلو، ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام بحری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین، گفت: امر به معروف و نهی از منکر و ترویج آن در جامه موجب سعادت‌مندی آن جامعه و مردم خواهد شد و آنها را از گزند آسیب‌های اجتماعی دور خواهد کرد.

همایونلو خاطرنشان کرد: تذکر لسانی مهم ترین ابزار اجتماعی جهت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی ادامه داد: بی توجهی و مهجور ماندن این فریضه الهی موجب افزایش آسیب های اجتماعی و کم رنگ شدن ارزش ها می شود.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین عنوان کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر در واقع راهکاری برای تضمین اجرای قوانین و فرایض است.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین بیان کرد: شهدای جنگ تحمیلی نیز در کنار دفاع از آب، خاک و ناموس خود، ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از مهم‌ترین اهداف خود قرار داده بودند.

همایونلو با بیان این‌که ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید از سنین کودکی آغاز شود،  تصریح کرد: والدین و مسئولان آموزشی مدارس باید با زبان ساده کودکان و نوجوان را با فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر آشنا کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران استان قزوین گفت: ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اهمیت زیادی داشته و این فریضه ارزشمند باعث اصلاح بسیاری از ناهنجاری ها می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    15 0
    فقط تذکر زبانی؟اما ظاهرا شما شیخها وحزب الهی ها،نهی منکر عملی را کلا قبول ندارید!! خوب است بروید رساله امام خمینی ره را خوب بخوانید،تا یادتان بیایدکه وقتی در موردی امربمعروف و نهی ازمنکرزبانی اثر نکرد باید مرحله بالاتر که عملی است راانجام بدهید. برای مثال همین بحث حجاب.که باید نهی از منکر عملی توسط حکومت(پلیس قوه قضائیه ستادهای امربمعروف و...) انجام شود که البته نمیشود.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
      1 0
      ایت الله احدی بنقل از عارف بالله مرحوم ایت الله بهاءالدینی:(اگرزنان بیحجاب ازمن بخواهند،به انها نشان میدهم که این بیحجابی همه اش اتش است.واگرزنان محجبه ازمن بخواهند،به انها نشان میدهم که هر قطره عرقی که زیر چادر میکنندمثل خورشید درخشان است).
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
    13 0
    ایرانی دیندار است،ازبیحجاب بیزار است.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    1 0
    امام صادق ع: اذا تُرک الامربالمعروف والنهی عن المنکر، سلّط الله شرارهم، فیدعوا خیارهم،فلایُستجاب لهم:هرگاه درجامعه ای امربمعروف ونهی از منکر ترک شود،خداوند بدهای جامعه را برانها مسلط میکند،انوقت انها هرچه دعا بکننددعایشان مستجاب نمیشود
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    تا صدا و سیما و سیاست و مدیریتش اصلاح نشود ، اقدامات میدانی ...