جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: نماز جمعه بهترین رکن انسجام ملی، اتحاد مردمی و میزبان همه طیف‌ها از جریان‌های سیاسی، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب است و مبادا دو قطبی‌سازی در نماز جمعه مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته، در جلسه هماهنگی برنامه های چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه در قزوین که با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد، با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و هفته قوه قضائیه اظهار کرد: شهید بهشتی مظلوم انقلاب بودند که از همه جهت مورد تهمت و افترا قرار گرفتند اما در آن شرایط به جای دفاع از خودشان، از انقلاب دفاع کردند و امروز بسیار محتاج فرهنگی هستیم که ایشان پایه‌گذاری کرد.

 وی با اشاره به در پیش بودن چهلمین سالروز برپایی اولین نماز جمعه قزوین، تصریح کرد: ستاد نماز جمعه قزوین کارهای فاخری را در سطح استان انجام داده که در سطح ملی نیز مورد توجه و الگو قرار گرفته است و این مهم نشان دهنده اثرگذاری برنامه‌های این مجموعه است.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه نماز جمعه حقیقتاً بسیار مهمتر از آن چیزی است که امروز به آن توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: شاهدیم هر هفته هزاران نفر در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند اما نسبت به ارزش و میزان اثرگذاری معنوی و اجتماعی که این همایش بزرگ در سطح شهر دارد، به آن پرداخته نمی‌شود و لازم است رسانه‌ها و صدا و سیما با نگاه ویژه‌تری پای کار نماز جمعه بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: خدای متعال فرموده در موقع نماز جمعه به سوی آن بشتابید و همه کارهای خود را برای شرکت در آن تعطیل کنید که نشان دهنده جایگاه والای نماز جمعه است و لازم است مسئولان و رسانه‌ها به گونه‌ای در خدمت این فریضه مهم قرار بگیرند که برای مردم اولویت آن کاملاً واضح و مشخص باشد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تشریح فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت نماز جمعه یادآور شد: رهبری فرمودند نماز جمعه قلب فرهنگی، ایمانی، تقوایی، بصیرتی و قرارگاه مرکزی هر شهر محسوب می‌شود و می‌باید با نماز جمعه به گونه‌ای رفتار کنیم که به جایگاه مورد نظر رهبری برسد

وی آسیب شناسی و مشخص کردن فرصت‌ها را یکی از رویکردها و اهداف نماز جمعه برشمرد و افزود: تلاش کنیم با آسیب شناسی و مشخص کردن فرصت‌های نماز جمعه بتوانیم از این فرصت بی‌بدیل بیشتر بهره ببریم و حضور مردم را هر روز در آن پررنگ‌تر ببینیم.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه نماز جمعه پشتوانه حاکمیت دینی است، اظهار کرد: رسول خدا(ص) وقتی به مدینه مهاجرت کردند، نماز جمعه را اقامه کردند و میزان اثرگذاری نماز جمعه به حدی بود که منافقان را به حرکت واداشت و آنها مسجد ضرار را در مقابل این جریان پایه‌گذاری کردند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: نماز جمعه بهترین رکن انسجام ملی، اتحاد مردمی و میزبان همه طیف‌ها از جریان‌های سیاسی، اصول‌گرا و اصلاح‌طلب است و مبادا دو قطبی‌سازی در نماز جمعه مطرح شود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه تعظیم شعائر الهی است و می باید بزرگ دیده شود، تصریح کرد: برگزاری چهلمین سالروز برپایی اولین نماز جمعه در قزوین، اصل محسوب نمی‌شود بلکه دغدغه‌ای است برای دغدغه های دینی و لازم است با بهره‌گیری از این فرصت بتوانیم شعائر الهی را بزرگ ببینیم و اگر این امر تحقق یابد بسیاری از مفاسد از جامعه برچیده خواهد شد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر اینکه نماز جمعه گام مؤثری در احیای روح بندگی جمعی است، گفت: قرآن ۱۸۰ بار واژه تقوا را مطرح کرده و ۸۰ بار دستور به تقوا داده است که از ارکان مهم در نماز جمعه محسوب می شود.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: تقوا به ندرت مفرد آمده است و بیشتر به صورت جمع آمده است؛ یعنی تقوای الهی را در یک حرکت جمعی می‌توان ساماندهی کرد و برای تحقق این هدف نیاز است تا همه آحاد جامعه، نهادها و سازمان‌ها پای کار باشند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha