جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: هیچ کسی با نیت به دست آوردن منفعت شخصی وارد شورای شهر نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در دیدار با منتخبان شورای شهر قزوین گفت: خداوند فرموده بندگان خوب کسانی هستند که وقتی موقعیتی پیدا می کنند برای اقامه دین می کوشند و در این راستا اگر در شهر ما عدالت حاکم بود، فاصله طبقاتی نبود، اعتیاد و طلاق و ناهنجاری های اجتماعی رو به فزونی نداشت.

وی تصریح کرد: خداوند به پیامبر فرمود با مردم مشورت کن و در نهایت به خدا توکل کن. امیرالمؤمنین (ع) فرموده با جوانان مشورت کنید چرا که آنها جسارت، شجاعت، خلاقیت و جرات دارند و پس از آنکه با جوانان مشورت کردید با پیران در میان بگذارید و الحمدالله ترکیب سنی و شخصیتی شورای منتخب همین گونه است.

امام جمعه قزوین افزود: خدا فرموده اگر از دنیا چیزی به دست شما می رسد، متاع قلیل دنیا و ناچیز است که خداوند به کافران هم عنایت می کند، کسانی که به خدا ایمان دارند و به خدا توکل می کنند، چشمشان به دستان خداست و می گویند آن چیزی که خدا می دهد ارزش دارد و چنین آدم هایی از گناهان پرهیز کرده و تلاش می کنند فرمان خدا را اجابت کرده و نماز را اقامه کنند و خداوند در چنین فضایی است که «و امرهم شوری بینهم» را مطرح می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه اگر پای مردم به میدان بیاید، کارها پیش می رود، افزود: اگر شورا احساس کرد باید از مردم استفاده کند، موفق خواهد بود؛ چرا که فریاد دغدغه‌مندی‌های فساد ستیزانه از مردم بلند می شود و اگر این همراهی تحقق یابد، شورای قوی خواهیم داشت.

 وی یادآور شد: در دفاع مقدس اگر مردم وارد میدان نمی شدند، پیروزی به دست نمی آمد و در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نیز مردم بودند که به میدان آمدند و کار انقلاب را پیش بردند و پس از آن نیز همین همراهی مردم کار انقلاب و کشور را پیش برد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: شوراها روی مردم حساب کنند و اگر بتوانید با مردم ارتباط داشته باشید و بیشتر از ایام انتخابات، مردم را با خود همراه کنید هم جلوی مفاسد گرفته می شود و هم برنامه های توسعه ای شورای شهر با سرعت بیشتری تحقق می یابد.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: فضای شورای شهر، فضای امتحان سخت است. خداوند فرموده مردم گمان نکنند همین که گفتند ایمان آوردیم، امتحان نمی شوند، امتحان می کنیم تا آنهایی که صداقت و راستی دارند با کسانی که صداقت و راستی ندارند، شناخته شوند و شما نیز امروز در امتحان سخت قرار دارید و باید مراقب باشید که به فکر مردم باشید و مراقب نقطه های لغزنده باشید.

وی تصریح کرد: اگر با خدا معامله کنید و سیره سردار سلیمانی را در پیش بگیرید، سربلند زندگی خواهید کرد و همیشه در دل مردم ماندگار می شوید و امروز در جامعه ما نیاز به جوانمردانی چون سلیمانی داریم و در هر موقعیتی باید در پی اجرای عدالت باشیم تا همیشه در راستای جوانمردی قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه مراقب جلسه‌زدگی باشید، خاطرنشان کرد: اگر جلسات به نفع مردم نباشد، وجودش ارزشی ندارد و خروجی جلسات باید عدالت را تقویت کند و تامین کننده سفره مردم باشد و اگر آورده ای برای مردم نداشته باشد، برگزاری آن ارزش و فایده ای ندارد.

وی انسجام و وحدت را یکی از ضروریات شورای شهر برشمرد و عنوان کرد: انسجام و وحدت اعضای شورای شهر، قدرت شما را تساعدی بالا می برد و لازمه رسیدن به وحدت و انسجام، پرهیز از منازعات درونی است و هر کجا دچار مشکل شدید ببینید حکم خدا و پیغمبر چیست و با آن حکم به وحدت برسید.

 امام جمعه قزوین تأکید کرد: امنیت آن است که هر کسی در فضای مجازی بتواند حرف حق بزند و عدالت خواهی کند و این یکی از رسالت های شورا باشد که زمینه حضور و فعالیت عدالت خواهان را فراهم کنند و از آن ها برای این کار ارزشمند دعوت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: آسایش، رفاه، آرامش و امنیت مردم دغدغه اصلی شورای شهر باشد و این مسئولیت را حق الناس بدانید و در این میدان برای رفع گرفتاری ها و مشکلات مردم بدوید.

وی تصریح کرد: در گذشته یکی از مشکلات شورای شهرها ورود افراد غیر متخصص و سفارش شده به مجموعه های شهری بوده و شما هنرتان این باشد که این مشکل را حل کنید و اگر شما هم آمدید و حجم این نیروهای غیر متخصص بیشتر شد، اثرگذار نبوده‌اید و مشکلات دو چندان می شود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین بیان کرد: هیچ کسی نباید با نیت به دست آوردن منفعت شخصی وارد شورای شهر شود و ما روحیه شما را این گونه می شناسیم و اگر این هدف شما نباشد، با روند گذشته تغییری پیش نمی آید و شاهد تحولات نخواهیم بود و تلاش کنید شورای شهر فعال و زنده ای باشید که به درد مردم بخورید.

لزوم بهره‌گیری از نظرات مردم در جلسات شورای شهر | از نگاه شخصی و سلیقه‌ای پرهیز کنید

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha