پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: احیای حوزه به شدت نیازمند پژوهش است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین، در دیدار با معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور به پیشنیه تحقیق و پژوهش در حوزه علمیه قزوین اشاره و بیان کرد: حوزه علمیه استان قزوین قبل از راه اندازی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور در امر پژوهش پیشگام بوده و در اولین سال آغاز به کار، خروجی‌های خوبی داشت و محققان برجسته استان ما که در کشور هم به نام بودند در این کار مشارکت داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: در آن زمان از طلبه‌هایی که رشته ادبیات عرب خوانده بودند خواستیم در حوزه پژوهش نهج‌البلاغه وارد شوند و قصد داشتیم فضایی ایجاد کنیم که مطالعه نهج‌البلاغه آسان‌تر شود و پژوهشگران شیرینی علوم حوزوی را لمس کنند و این کار باعث شد حوزه استان جان تازه‌ای بگیرد و این طرح پژوهشی از سوی اساتید برجسته کشور با استقبال بسیار خوبی مواجه شد.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد:  امروزه نمی‌توان در پاسخ به نیازهای مردم آن‌ها را مستقیما به قرآن کریم ارجاع دهیم، مثلا نمی‌توانیم بگوییم آقای پزشک نیازهایت را در قرآن جستجو کن، حتما می‌باید حوزه‌های علمیه بسیج شوند و قرآن کریم و سیره و کلام اهل بیت(ع) را باهم ببینند و محصول آن را در اختیار جامعه قرار دهند.

امام جمعه قزوین تحول علمی و پاسخ حوزه به نیازهای جامعه را کاری بسیار ارزشمند خواند و خاطرنشان کرد: می‌باییت این تحول علمی و نظم و مهندسی علمی و پژوهشی در حوزه علمیه قم و در نتیجه سراسر کشور را مغتنم بشماریم که در گذشته وجود نداشته است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با اشاره به اینکه احیای حوزه به شدت نیازمند پژوهش است تصریح کرد: راه اینکه حوزه زنده و فعال بماند و توان رقابت با مجامع علمی دیگر را داشته باشد، تحقیق و پژوهش است که الحمدلله این دغدغه در حوزه علمیه به صورت جدی دیده می‌شود.

امام جمعه قزوین در پایان بیان داشت: لازم است بدانیم هر استان از لحاظ معنوی و پیشینه، چه داشته است چرا که ما معتقدیم هویت استان‌ها با هم متفاوت و توجه به آن بسیار مهم است و اهتمام حوزه به این امر گران قیمت و ارزشمند خواهد بود.

احیای حوزه نیازمند پژوهش است

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha