پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین در گذشته از پیشینه درخشانی در زمینه های تربیت عالمان دین برخوردار بوده و در کنار تاریخی بودن شهر قزوین، مدارس علمیه این شهر هم از قدمت بالایی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، در جمع مدیران و اساتید پژوهشگر مدارس علمیه استان  و معاونین پژوهش حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه علمیه استان قزوین دارای ۹ واحد آموزشی شامل ۸ مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی علامه رفیعی است که ان‌شاءالله بتوانیم با همراهی و مساعدت مسئولین حوزه علمیه قم، حوزه علمیه قزوین را به خوبی در عرصه های مختلف ارتقاء بخشیم.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: نزدیک به یک هزار طلبه از سطوح  اول تا دهم در مراکز آموزشی حوزوی استان قزوین تحصیل می کنند که با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مختلف به دنبال افزایش تعداد طلاب و نیز ارتقاء کیفی جذب استعدادها در حوزه علمیه هستیم.

وی ادامه داد: اهداف و برنامه حوزه علمیه استان قزوین برای آینده بسیار گسترده و کامل است و مسئولان و دست اندرکاران حوزه علمیه را امیدوار کرده است.

وی اظهار کرد: اگر نیروی انسانی ما یعنی طلاب رشد کمّی و کیفی یابند، به یقین خروجی بهتری خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حوزه علمیه سال های متمادی است که به سمت تولید متون علمی پیش رفته ولی تنها تعداد معدودی از آنها از لحاظ علمی چشمگیر بوده و بسیاری از آنها ارزش علمی مناسب ندارند و در این خصوص باید شاهد تغییر رویه باشیم.

وی ادامه داد: ورود به عرصه های پژوهشی و علمی در حوزه علمیه بسیار ضروری ارزیابی می شود و اگر نتوانیم به درستی در این زمینه قدم برداریم در آینده نمی توانیم آنگونه که باید و شاید تاثیرگذاری داشته باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اساتید حوزه علمیه باید برنامه پژوهشی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و سعی کنند تا با ورود به این مباحث،  طلاب را برای ورود به موضوعات پژوهشی تربیت کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، با اشاره به اینکه رویکرد حوزه علمیه استان قزوین ایجاد تحول جدی در زمینه پژوهش است، عنوان کرد: بازگشایی پژوهش سرای حوزه علمیه قزوین زمینه پرورش طلاب و اساتید پژوهشگر را بیش از گذشته، به خوبی فراهم خواهد کرد. 

وی ادامه داد: وجود علما و فضلایی که بتوانند منشا تولید اثر علمی باشند از خیلی موضوعات دیگر در حوزه  علمیه بالاتر بوده و غیر از اینکه آوازه حوزه را ارتقا می بخشد، باعث تاثیرگذاری هر چه بیشتر حوزه در جامعه می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: باید برای اجرای آموزش پژوهش محور در مدارس علمیه همه تلاش را به کار گرفته و اجرای آن را برای رشد علمی حوزه های علمیه ضروری بدانیم؛ بنابراین مدیران و اساتید با برنامه ریزی منسجم و منظم، طلاب جوان را بیش از پیش با مقوله تحقیق و پژوهش آشنا کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین در گذشته از پیشینه درخشانی در زمینه های تربیت عالمان دین برخوردار بوده و در کنار تاریخی بودن شهر قزوین، مدارس علمیه این شهر هم از قدمت بالایی برخوردار هستند.

حوزه علمیه قزوین پیشینه درخشانی در تربیت عالمان دین دارد

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha